سه هزار هکتار از اراضی قزوین به زیر کشت چغندر می رود


سه هزار هکتار از اراضی قزوین به زیر کشت چغندر می رود

قزوین - ایرنا - مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: سه هزار هکتار از اراضی استان امسال به کشت چغندر قند اختصاص پیدا می کند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی قزوین، تورج بنیادی روز سه شنبه با اشاره به آغاز کشت چغندر در اراضی کشاورزی استان، افزود: تاکنون این محصول در 150 هکتار از مزارع استان کشت شده است.
این مسئول پیش بینی کرد از این مزارع در هر هکتار 40 تن محصول برداشت شود.
وی اظهار داشت: در اسنان برای تولید 120 هزار تن چغندر قند برنامه ریزی و تاکنون با 165 پیمانکار در استان قرارداد بسته شده است.
وی اظهار داشت: در سال گذشته 2 هزار و 100 هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت چغندر قند رفت و بیش از 75 هزار تن چغندر تولید شد.
بنیادی همچنین گفت: یکی از دیگر برنامه‌های در بخش زراعت، کاشت چغندر علوفه‌ای است تا کمبود علوفه برای دامداران استان تامین شود.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین سهم استان را در این بخش 50 هکتار خواند و گفت: در این میزان سطح زیر کشت سه هزار و 500 تن چغندر علوفه‌ای تولید شود.
بنیادی با اشاره به کشت ذرت در استان گفت: برنامه کشت ذرت علوفه‌ای در سال زراعی جاری در سطح 21 هزار هکتار و ذرت دانه‌ای در سطح 6 هزار و 700 هکتار پیش بینی شده است.
وی اظهار داشت: با توجه به شرایط خوب آب و هوایی و بارش‌های مناسب امیدواریم با همکاری شرکت آب منطقه‌ای و رها سازی 100 درصدی آب کانال بتوانیم توسعه کشت بهاره را در استان را تا 28 هزار هکتار عملیاتی کنیم.
3013

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟