بار دیگر ایران را با «کتاب» معرفی کنیم


بار دیگر ایران را با «کتاب» معرفی کنیم

جوادی با بیان این که اگر به دنبال زندگی خوب هستیم نباید از کتاب غفلت کنیم، گفت: ایران عزیز در تاریخ با نام کتاب ها و آثار حکیمان و دانشمندان شناخته می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «محسن جوادی» امروز سه شنبه سوم اردیبهشت در افتتاحیه سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که در مجموعه چهلسرا برگزار شد، گفت: شعار این دوره از نمایشگاه خواندن توانستن است که با این شعار به استقبال بزرگترین رویداد فرهنگی کشورمان می رویم که البته یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی جهان است.

رییس سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب با بیان اینکه دو هزار و 400 ناشر داخلی در این نمایشگاه آثارشان را ارایه می دهند، عنوان کرد: 800 ناشر خارجی به طور مستقیم و غیر مستقیم آثار خود را در معرض دید کتاب دوستان قرار می دهند. علاوه بر ارایه 400 هزار عنوان کتاب که مربوط به 4 – 5 سال گذشته است، صدها رویداد فرهنگی اعم از رونمایی کتاب، برنامه های پژوهشی و گفت و گوها در نمایشگاه کتاب برگزار می شود.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ایران عزیز ما در تاریخ با نام کتاب های بزرگ و آثار چهره ها، دانشمندان و حکیمان شناخته می شود. بنا داریم بار دیگر نام ایران با کتاب و کتابخوانی و آثار بزرگان شناخته شود و نمایشگاه کتاب گامی به سوی این هدف است.

جوادی با اشاره به اینکه چین میهمان ویژه سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب است، بیان کرد: خوشحالیم که امروز به وسیله کتاب پیوند عمیقی بین دولت ها و ملت ها برقرار می شود. به قول وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور چین به عنوان میهمان ویژه نمایشگاه نشان از احیای جاده ابریشم از طریق کتاب است.

رییس سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اظهار داشت: اگر دنبال زندگی خوب هستیم نباید از کتاب غفلت کنیم. از فردا کتاب ها در نمایشگاه کتاب در معرض دید میلیون ها کتاب دوست قرار می گیرد؛ شهر تهران و کشور ایران در حال و هوای تازه ای قرار می گیرد و این محصول تلاش نویسندگان، ناشران، کتاب فروشان، اهالی نشر و مجموعه ای از نهادها همچون شهرداری است.

پایان پیام/14

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز