محیط کار استاندارد با نکته هایی جهت استانداردسازی جایگاه کیبورد و کامپیوتر


تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که آیا محیط کاری تان برای شما طراحی شده و با نیازهایتان سازگار است یا خیر؟ اگر پاسخ شما به این سوال منفی است حالا زمان استانداردسازی محیط کاری تان فرا رسیده است. با کمی بهینه سازی می توانید فضای بهتر و راحت تری را برای خودتان ایجاد کنید.  ارگونومی به معنای کاهش فشارهایی است که در محیط کار وجود دارد. در چنین...

محیط کار استاندارد با نکته هایی جهت استانداردسازی جایگاه کیبورد و کامپیوتر

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که آیا محیط کاری تان برای شما طراحی شده و با نیازهایتان سازگار است یا خیر؟ اگر پاسخ شما به این سوال منفی است حالا زمان استانداردسازی محیط کاری تان فرا رسیده است. با کمی بهینه سازی می توانید فضای بهتر و راحت تری را برای خودتان ایجاد کنید. ارگونومی به معنای کاهش فشارهایی است که در محیط کار وجود دارد. در چنین شرایطی می توان مطمئن شد فرد محیط کاری امن، سالم و بهینه ای دارد. به کمک بهینه سازی تجهیزات، طراحی محیط های کاری و فرآیندهای مختلف می توان به چنین هدفی دست پیدا کرد. هدف نهایی فراهم آوردن محیط کاری خلاق و پویاست چون برای کسب وکار شما هم خوب است. در این مقاله سعی می کنیم بهینه سازی های ارگونومی را با هم مرور کنیم. پس با ما همراه باشید با موضوع محیط کار استاندارد.

محیط کار استاندارد با نکته هایی جهت استانداردسازی جایگاه کیبورد و کامپیوتر
محیط کار استاندارد با نکته هایی جهت استانداردسازی جایگاه کیبورد و کامپیوتر

صندلی ارگونومیک:

در بیشتر موارد، صندلی هایی که در دفاتر کاری قرار می گیرند بسیار بزرگ، بسیار بلند یا بسیار عمیق هستند. مشکلی که در اینجا وجود دارد این است که پاها به خوبی پشتیبانی نمی شوند و کل بدن در مسیر درست خود قرار نمی گیرد. ستون فقرات شما باید در مسیر درستی قرار گیرد و پشتیبانی درستی از آن شود. وزن بازوها هم نباید روی گردن یا شانه ها بیفتد. اگر صندلی که در محیط کاری تان دارید بسیار کوتاه است، فشار بیشتری بر روی مچ دست و دست ها وارد می شود و تعادل بین اعضای بدن به هم می خورد.

برای اینکه بتوانید از ستون فقرات تان پشتیبانی کنید و پاهایتان را استراحت دهید بهترین کار این است که یک صندلی ارگونومی داشته باشید. این نوع صندلی گزینه هایی برایتان دارد که عمق نشستن، ارتفاع پشت صندلی، جهت گیری و چرخش صندلی و پشت صندلی را تنظیم می کند. اگر سری به بازار بزنید می توانید صندلی های مختلفی را پیدا کنید که تنظیمات دقیقی دارند.

روشنایی مناسب:

محیط کار استاندارد با نکته هایی جهت استانداردسازی جایگاه کیبورد و کامپیوتر

هیچ چیزی مثل روشنایی ضعیف، باعث بروز سردرد و فشار بر چشم نمی شود. سعی کنید در محیط کارتان نور کافی داشته باشید. بهترین کار این است که مطمئن شوید نور طبیعی کافی وارد محیط کاری تان می شود. روشنایی درست شما را سرزنده، هوشیار و متمرکز نگه می دارد و مطمئن تان می کند که قدرت کافی برای کار کردن را دارید.

تنظیم ارتفاع کیبورد:

داشتن صندلی ارگونومی که می تواند با وضعیت بدن تان تنظیم شود کافی نیست. شما باید کیبورد رایانه تان را هم بر اساس موقعیت بدنی تان تنظیم کنید. ارتفاع ایده آل برای کیبورد شما را مطمئن می سازد مچ دست تان مسطح است یا کمی پایین تر از بازوست. شانه های شما باید آرامش کافی داشته باشند و فشاری بر آن ها وارد نشود.

موقعیت و جایگاه:

ذات انسانی ما به طور طبیعی به گونه ای است که وقتی پشت مان به سمت پنجره یا در است ما را هوشیار نگه می دارد حالا دیگر مهم نیست کجا نشسته ایم. قبل از اینکه بخواهید اسباب و اثاثیه جدید برای محیط کارتان بخرید سعی کنید موقعیت و جایگاهی که برای نشستن مدنظر دارید را انتخاب کنید. اگر برایتان ممکن بود محیط کاری را دوباره طراحی کنید. به گونه ای که محل نشستن تان رو به در باشد و بتوانید همه افرادی که می آیند و می روند را ببینید. اگر چنین موقعیتی برایتان ممکن نبود آینه را به گونه ای قرار دهید که همه اتفاقاتی که پشت سرتان می افتد را ببینید.

گیاهان زنده:

محیط کار استاندارد با نکته هایی جهت استانداردسازی جایگاه کیبورد و کامپیوتر

گزارش های موجود نشان می دهد فضای سبز داخل محیط کار می تواند به حس و حال خوب انسان ها، افزایش خلاقیت، افزایش بهره وری کمک کند و مزایای دیگری هم برای افراد داشته باشد. گیاهان زنده داخل سازمان همچون بامبو حس آرامش را افزایش می دهد و باعث اضافه شدن رنگ به سازمان می گردد.

ارتفاع و مسافت مانیتور رایانه:

مانیتورهای رایانه موارد متحرکی هستند و به همین خاطر می تواند ارتفاع و مسافت آن را بر روی موارد بهینه تنظیم کرد.

اینکار نه تنها به شما کمک می کند بهتر کار کنید بلکه مانع از فشار وارد شدن به گردن و درد چشم می شود. بعد از اینکه میزتان را تنظیم کردید و جایش را انتخاب نمودید، باید ارتفاع مانیتور را هم تنظیم کنید و در مرکز صفحه نمایش یا کمی پایین تر از سطح چشم قرار دهید. برای مسافت هم اگر می توانید دست تان را به سمت مانیتور دراز کنید و در همان زمان شانه تان در مسیر و خط درست قرار گیرد همان مسافت را انتخاب کنید.

سازماندهی محیط کار:

محیط کاری که شلوغ باشد مانعی برای خلاقیت و تمرکز خواهد بود. شلوغی ذهن شما را به خودش جلب می کند و فشار و استرس زیادی برایتان ایجاد می کند. وقتی می بینید تلی از کاغذها را روی میزتان دارید و خودکارهایتان روی میز پخش شده است قطعا مضطرب خواهید شد. بهترین کار این است که شلوغی محیط کارتان را کم کنید و آن را سازماندهی نمایید. حفظ کردن موارد اضافی احساس خستگی تان را کمتر می کند و مانع از افسرده شدن تان می شود. داشتن سطل آشغال و سیستم ذخیره سازی مناسب به شما کمک می کند همه چیز را به راحتی پیدا کنید و موارد اضافی را به راحتی دور بیندازید.

ناحیه ای برای استراحت:

ناحیه استراحت یک مکان عالی برای نفس کشیدن و خلاص شدن از کارهای روزمره است. اگر این ناحیه زیبا و دلنواز باشد می توان از رنگ های موجود در آن لذت برد.

محیط کار استاندارد با نکته هایی جهت استانداردسازی جایگاه کیبورد و کامپیوتر

تغییر محیط به بدن و ذهنتان کمک می کند استراحت کند و با قدرت کافی به انجام کارها بپردازد. برای دفاتر کاری بزرگ تر، محل استراحت بزرگ که به عنوان محیط کاری غیر رسمی هم شناخته می شود می تواند به افزایش خلاقیت و بهبود همکاری کمک کند.

وضعیت بدنی:

چه میز و صندلی عالی داشته باشید یا بهترین تجهیزات موجود در جهان را برای خودتان خریده باشید اگر وضعیت بدنی تان درست نباشد هیچ کدام به کارتان نمی آید. هر دو پای شما باید بر روی زمین قرار گیرد، شانه ها در وضعیت آرامی قرار داشته باشد و مچ دست با بازو همتراز باشد. کمر شما باید به خوبی محافظت شود. صاف بنشینید و سعی کنید میز راحتی برای کار کردن داشته باشید. مطمئن شوید که هر چیزی که بدان نیاز دارید را به راحتی پیدا می کنید و به آن دست می یابید. اطمینان حاصل کنید که می توانید در میانه کار استراحت کنید. نشستن های طولانی مدت خطرات زیادی برای سلامتی تان دارد.

نوشته محیط کار استاندارد با نکته هایی جهت استانداردسازی جایگاه کیبورد و کامپیوتر اولین بار در ترفند سیتی. .

منبع

شاید دیگر مطالب روژانرا هم دوست داشته باشید

محیط کار استاندارد با نکته هایی جهت استانداردسازی جایگاه کیبورد و کامپیوتر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نرم‌افزار

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدیو) لحظه پرتاب بمب اتمی از جنگنده اف 35