جشن ولادت امام زمان(عج) در انگلیس برگزارشد/ رئیس مرکز اسلامی انگلیس:انتظار یک کار و کوشش فعالانه است


جشن ولادت امام زمان(عج) در انگلیس برگزارشد/ رئیس مرکز اسلامی انگلیس:انتظار یک کار و کوشش فعالانه است

شفقنا – سالروز ولادت فرخنده حضرت حجت بن الحسن عسکری (عج) منجی عالم بشریت شامگاه یکشنبه با حضور شیعیان و دوستداران اهل‌بیت عصمت و طهارت در مرکز اسلامی انگلیس در لندن برگزار شد. حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدعلی شمالی نماینده مقام معظم رهبری و رئیس مرکز اسلامی انگلیس در این جشن باشکوه در سخنانی حاضران را با ‘تأملی مجدد’ در مفهوم انتظار دعوت […]

جشن ولادت امام زمان(عج) در انگلیس برگزارشد/ رئیس مرکز اسلامی انگلیس:انتظار یک کار و کوشش فعالانه است

شفقنا – سالروز ولادت فرخنده حضرت حجت بن الحسن عسکری (عج) منجی عالم بشریت شامگاه یکشنبه با حضور شیعیان و دوستداران اهل‌بیت عصمت و طهارت در مرکز اسلامی انگلیس در لندن برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدعلی شمالی نماینده مقام معظم رهبری و رئیس مرکز اسلامی انگلیس در این جشن باشکوه در سخنانی حاضران را با ‘تأملی مجدد’ در مفهوم انتظار دعوت کرد.
وی توضیح داد که در روایات، بسیار روی فضیلت انتظار تأکید شده تا جایی که برای فرد ناآشنا با مفهوم انتظار ممکن است این تصور پیدا شود که در این روایات مبالغه شده است.
رئیس مرکز اسلامی انگلیس گفت: در برخی از روایات از انتظار به‌عنوان افضل العبادات یادشده و گاه انتظار هم‌ردیف قیام، جهاد و شهادت شناخته‌شده است.
وی با مرور برخی از روایات درزمینهٔ ظهور خاطرنشان کرد که انتظار یک کار، اقدام و کوشش فعالانه است و نه دست روی دست گذاشتن. به‌این‌ترتیب وی توضیح داد که فرد منتظر باید اهل ورع و تقوا بوده و فضایل اخلاقی را در خود رشد داده باشد.
حجت‌الاسلام ‌و المسلمین شمالی عنوان کرد: انتظار یعنی فرد آنچه را که وظیفه‌اش بوده در جهت ظهور انجام داده و اکنون منتظر وقوع آن بخشی است که جدای از او باید اتفاق بیفتد و این‌گونه توضیح داد که درواقع او به بهانه انتظار، وظیفه خود را معلق نمی‌کند.
وی ظهور را به آمدن مهمان عزیزی تشبیه کرد که گفته است اگر خانه را آماده کنی من می‌آیم. اما ما خانه را آماده نکرده‌ایم. به گفته وی این انتظار نیست. انتظار از وقتی شروع می‌شود که ما خانه را آماده کرده باشیم.
در ادامه این مراسم، حاج علی مصلایی یکی از مداحان اهل‌بیت (ع) به اجرای مولودی‌خوانی پرداخت و طبق معمول چند سال گذشته، حاضران با کیک ۱۲متری اهدایی یکی از خیرین ایرانی ساکن لندن، پذیرایی شدند.
در سایر مساجد شهرهای بزرگ انگلیس ازجمله در نیوکاسل، منچستر و گلاسکو محافل جشن در شب و روز نیمه شعبان برگزار شد.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا