بخش موتور اسپورت فولکسواگن در حال روبرو شدن با بزرگترین چالش برای خودروی الکتریکی ID R میباشد. هدف این تیم شکستن رکورد خودروهای الکتریکی در پیست مشهور نوربرگ رینگ است.
این غول خودروسازی روشی آزموده شده را برای روبرو شدن با این چالش انتخاب کرده و بار اول با ID R در مسابقات پایکس پیک شرکت نموده است. پس از آن هم شاهد گذراندن چندین مرحله تست سخت در تونل باد و پیستهای مسابقهی فرانسه و اسپانیا بودهایم.
مهندسان شرکت در جدیدترین تستی که در کشور فرانسه انجام شده روی نرمافزار مدیریت انرژی تمرکز داشتهاند. اگر بخواهید در پیست چالشبرانگیز 20.8 کیلومتری نوربرگ رینگ با موفقیت حرکت کنید قطعاً توجه به این سیستم حیاتی و لازم خواهد بود.
هدف مهندسان رسیدن به تنظیمات ایده آل قوای محرکهی خودرو پیش از رکوردشکنی بوده و البته باید گفت این اتفاق قرار است تابستان سال جاری میلادی و با رانندگی رومین دوماس صورت گیرد.
مدیر فنی فولکسواگن موتور اسپورت میگوید:
خودروی مسابقهای ما تمامی جنبههای تکنولوژی را وارد مرحله دیگری کرده است. این موضوع دربارهی قوای محرکهی الکتریکی نیز صادق است چراکه این مجموعه کاراتر از همیشه شده و آمادهی رکوردشکنی در نوربرگ رینگ است.
ID R برای مدیریت مناسب انرژی از کامپیوترهای کارایی برخوردار است که قدرت پیشرانههای الکتریکی و سیستم احیای انرژی ترمز را کنترل میکند. دو پیشرانهی الکتریکی این خودرو قدرت 680 اسب بخاری را به هر چهار چرخ میفرستند. بنا به گفتهی فولکسواگن، خروجی دقیق پیشرانهها و سیستم ترمز احیا شونده میتوان برای هماهنگی با شرایط پیست تنظیم کرد.
فولکس میخواهد رکورد 6 دقیقه 45.90 ثانیهی خودروی 1341 اسب بخاری Nio EP9 را که در سال 2017 ثبت شد ارتقا دهد. البته شایعات نشان میدهند این غول خودروسازی میخواهد رکورد خودروی پورشه 919 هیبرید اوو را نیز بشکند. اگر این اتفاق رخ دهد شاهد عملکرد فوقالعادهای خواهیم بود زیرا پورشه یک دور جهنم سبز را تنها در 5 دقیقه 19.55 ثانیه طی کرده است.