رفع تصرف 478 هزار مترمربع از اراضی ملی کردستان در سال گذشته


رفع تصرف 478 هزار مترمربع از اراضی ملی کردستان در سال گذشته

سرپرست املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: بالغ بر 478 هزار مترمربع از اراضی ملی در کردستان، سال گذشته رفع تصرف شده است.

مهدی حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: یکی از کارهایی که در سنوات گذشته به جد پیگیر آن بوده‌ایم بحث حفاظت از اراضی ملی بوده که اقدامات بسیار مناسب و درخور توجهی نیز انجام شده است.

وی ادامه داد: در سال 97 بالغ بر 478 هزار مترمربع از اراضی ملی رفع تصرف شده که 43 هزار مترمربع آن رفع تصرف فوری و حدود 435 هزار متر مربع نیز در راستای اجرای احکام قطعی شامل خلع ید، تخلیه و قلع و قمع بوده است.

سرپرست معاونت املاک و حقوقی راه و شهرسازی کردستان عنوان کرد: در سال پیش رو نیز حفاظت از اراضی با جدیت تمام و با هماهنگی دستگاه محترم قضایی و نیروی انتظامی ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به سنددار کردن 1016 هکتار از اراضی ملی در سال 97 گفت: سنددار کردن اراضی ملی در استان به منظور تثبیت مالکیت دولت و جلوگیری از تعرض افراد سودجو در اولویت خواهد بود که در سال 97، بیش از یک هزار و 16 هکتار اراضی ملی که یک 1003 هکتار آن داخل حریم در ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج و همچنین 13 هکتار نیز اراضی در محدوده شهر بیجار سنددار شده‌اند.

حسنی با اشاره به اینکه تثبیت مالکیت و سند دار کردن اراضی ملی از اولویت‌های راه و شهرسازی است؛ همچنین از تبدیل 1100 مورد اسناد دفترچه‌ای به تک برگ خبر داد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟