زمان بازدید و تعویض قطعات جلوبندی خودرو


نکات فنی و کاربردی درباره خودرو شوک و تقه گیربکس اتومات: دنده در حالت N قرار داده و خودرو را خاموش نمایید. 5 ثانیه صبر نموده و سپس سویچ را باز نمایید و سپس پدال گاز و ترمز را با هم فشار داده و بعد از چشمک زدن چراغ CVT ، پا را از روی پدال گاز بردارید. 10 ثانیه صبر کرده و سپس خودرو را روش نمایید، اگر چراغ cvt به طور دائم روشن بماند بدان معناست که...

نکات فنی و کاربردی درباره خودرو

شوک و تقه گیربکس اتومات:

دنده در حالت N قرار داده و خودرو را خاموش نمایید.

۵ ثانیه صبر نموده و سپس سویچ را باز نمایید و سپس پدال گاز و ترمز را با هم فشار داده و بعد از چشمک زدن چراغ CVT ، پا را از روی پدال گاز بردارید.
۱۰ ثانیه صبر کرده و سپس خودرو را روش نمایید، اگر چراغ cvt به طور دائم روشن بماند بدان معناست که رویه درست انجام شده است.
در حالیکه همچنان پدال ترمز را فشرده اید، دنده را از حالت N به D یک بار تغییر داده تا شوک گیربکس به کمترین حد ممکن برسد.

سپس پدال ترمز را سه بار فشار داده و در نهایت دنده را در حالت P قرار داده و خودرو را خاموش نمایید

‌ ‌ روغن های تصفیه شده

روغن‌ها در ۲ مرحله تصفیه می‌شوند تا ناخالصی‌ها و ترکیبات ناهماهنگ با آنها، از روغن حذف شوند. روغنی که در مرحله اول به دست می‌آید به نام روغن تصفیه اول معروف است که در ساخت روغن‌های صنعتی و روغن موتور و سایر روانکار‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما روغنی که از تصفیه روغن‌های کارکرده و روغن سوخته‌ها به دست می‌آید به نام روغن تصفیه دوم است.

این روغن اگر به شکل اصولی جمع‌آوری شده باشد و به روش‌های مدرن تصفیه شود، می‌تواند در ساخت دوباره یک روغن با‌کیفیت، مورد استفاده قرار بگیرد. اما به دلایلی مثل هزینه بالای تصفیه روغن‌های کارکرده و از همه مهم‌تر مخلوط شدن انواع روانکار‌ها با هم هنگام جمع‌آوری، این روغن‌ها کارایی خوبی نخواهند داشت.

زمان بازدید و تعویض قطعات جلوبندی

زمان بازدید و تعویض قطعات جلوبندی خودرو

مجموعه‌ جلوبندی‌ شامل‌ سیبک‌ها، چپقی‌ها،اتصالات‌ چندگانه‌، میله‌ تعادل‌، طبق‌ و… بسته‌ به‌ نحوه‌رانندگی‌ و ناهمواری‌ مسیر حداکثر هر ۲۰۰۰۰ کیلومتر نیازبه‌ بازدید و سرویس‌ دارند.

هر دو هفته‌ یکبار فشار باد تایرها را مطابق‌ دستورات‌ سازنده‌ خودرو، تنظیم‌ نمایید که‌ این‌ عمل‌ باید هنگامی‌ که‌لاستیک‌ها سرد هستند و در شروع‌ حرکت‌ صورت‌ گیرد.

بین‌ هر ۸۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ کیلومتر کارکرد رینگها ولاستیک‌ها را مجددا بالانس‌ کرده‌ و آنها را بصورت‌ ضربدری‌با یکدیگر جابجا نمایید ولی‌ چنانچه‌ جهت‌ گردش‌ در آنهاتعریض‌ شده‌ است‌، به‌ تعویض‌ تایرهای‌ محور جلو با محورعقب‌ در همان‌ سمت‌ اکتفا کنید.

کمک‌ فنرها تضمین‌کننده‌ نرمی‌ و سواری‌ راحت‌اتومبیل‌ هستند، برای‌ اینکه‌ همیشه‌ در بهترین‌ حالت‌باشند، پس‌ از پیمودن‌ هر ۲۰۰۰۰ کیلومتر آنها را از لحاظ نشت‌ روغن‌ و صحت‌ عملکرد بازدید نمایید.

بسته‌ به‌ نوع‌ لاستیک‌ها برای‌ جلوگیری‌ از هر نوع‌پیشامد ناگوار، بین‌ ۵۰۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰ کیلومتر تایرهای‌جدید را با لاستیکهای‌ فرسوده‌ عوض‌ کنید.

به‌ یادداشته‌ باشید که‌ همواره‌ در هر محور ازلاستیکهای‌ هم‌ نوع‌، هم‌ نام‌ و هم‌ اندازه‌ استفاده‌ نمایید.

بازدید میزان‌ گیریس‌ بلبرینگ‌ چرخها می‌بایست‌ باتوجه‌ به‌ دفترچه‌ راهنمای‌ هر خودرو و مطابق‌ با دستورکمپانی‌ سازنده‌ صورت‌ گیرد.

منبع

شاید مقاله های دیگر وب سایت روژان را هم دوست داشته باشید

زمان بازدید و تعویض قطعات جلوبندی خودرو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اولین تصاویر از حمله پهپادی نیروهای امنیتی به خودرو تروریست‌ها