120 میلیارد تومان کمک مردم به سیل زدگان تا دیروز


120 میلیارد تومان کمک مردم به سیل زدگان تا دیروز

رئیس کمیته امداد: تا دیروز مردم 120 میلیارد تومان از طریق کمیته امداد به سیل زدگان کمک کردند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ پرویز فتاح در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران افزود: ما در سال ۹۷ با کمک مردم، دولت و مجلس به همه تعهدات خود عمل کردیم و مردم با همه سختی‌های اقتصادی که در سال گذشته داشتند ۳۵ درصد بیشتر از سال ۹۶ به ما کمک کردند که جای تشکر دارد.

فتاح گفت: از ابتدای وقوع سیل در کشور و به ویژه در استان‌های شمالی آماده باش اعلام کردیم و همه مرخصی‌ها لغو شد و خودم و معاونانم شبانه روز در خدمت مردم بودیم تا بتوانیم به وظایفمان عمل کنیم.

وی افزود: ما ابتدا به شناسایی اولیه خسارات جامعه هدف پرداختیم و بسته‌های حمایتی و غذایی را تحویل دادیم.

فتاح گفت: ۳۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد در حادثه سیل آسیب دیدند و ۱۰ هزار واحد مسکونی باید احداث و ۲۰ هزار واحد تعمیر اساسی شود و لوازم خانگی زیادی نیز آسیب دیده است.


­

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: ما چند روز پس از وقوع سیل صبر کردیم تا هلال احمر به وظایف اصلی اش در جمع آوری کمک‌ها و کمک رسانی عمل کند و ما از ۵ فروردین برای جمع آوری کمک‌ها اعلام آمادگی کردیم که از طریق تبلیغاتی که در صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها صورت گرفت تا دیروز ۱۲۰ میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی مردم برای سیل زدگان جمع آوری شده است که ۴۱ میلیارد تومان نقدی و ۷۹ میلیارد تومان در قالب کالا بود.

فتاح گفت: ما از رهبری معظم انقلاب نیز که به ما اعتماد کردند و طی چهار مرحله ۴ میلیارد تومان عنایت فرمودند قدردانی می‌کنیم و همچنین از آیات عظام قم و دیگر مردم سراسر کشور، بانک‌ها و بازاریان نیز قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: علاوه بر این کمک‌ها مجتمع اقتصادی نیز ۱۰ میلیارد تومان کمک نقدی و ۶ میلیارد تومان کالا در اختیار قرار گذاشت و ما همه کالا‌هایی که خریداری کرده ایم ایرانی و در مسیر کمک به تولید ملی است.

­

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: ستاد اجرایی فرمان امام هم در استان‌های شمالی و لرستان تاکنون ۳ هزار بسته لوازم خانگی و بنیاد مستضعفان نیز ۲ هزار تخته فرش ماشینی به ما تحویل داده اند.

فتاح افزود: ما شاهد افزایش اعتماد عمومی مردم به کمیته امداد بوده ایم و قطعاً در احداث و تعمیر خانه‌ها و ارسال کمک‌ها نهایت تلاشمان را خواهیم کرد.

وی گفت: احداث ۱۰ هزار خانه نیازمند ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه و تعمیرات ۲۰ هزار خانه نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه و تأمین لوازم و اشتغال نیز نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه است و در مجموع نیازند هزار میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیر نقدی هستیم.
­

رئیس کمیته امداد امام خمینی با اشاره به این که توزیع بسته‌های غذایی میان خانواده‌های سیل زده انجام شده است، افزود: به همه ۴۰ هزار خانواده‌ای که فکر می‌کردیم آسیب دیده باشند معادل دو برابر مستمری ماهانه و حقوق به میزان ۲۳ میلیارد تومان پرداخت شد و ۱۸ میلیارد تومان هم به استان‌ها پرداخت کرده ایم تا لوازم خانگی بخرند و ۳۶ هزار سهمیه جدید هم به استان‌ها دادیم تا افراد نیازمند را وارد چرخه حمایت کنند.

فتاح گفت: از دولت و مجلس خواسته ایم اجازه دهند ۵۰۰ هزار خانواده جدید را تحت پوشش کمیته امداد قرار دهیم.

وی افزود: ۱۰ هزار تخته پتو نیز از یزد و ۲ هزار تخته فرش و ۳ هزار یخچال نیز خریداری کرده ایم.
­

رئیس کمیته امداد امام خمینی گفت:​ همه خانواده‌های تحت پوشش ما در کشور بیمه حوادث شده اند و بیمه در حال ارزیابی غرامت است.

فتاح افزود: استان‌های آسیب دیده از سیل از اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی صندوق امداد ولایت می‌توانند در قالب وام قرض الحسنه صفر درصد و با حداقل ضامن استفاده کنند و تلاش می‌کنیم این اعتبارات به غیر مددجویان هم پرداخت شود.

وی به دیدار برخی مسئولان با مقام معظم رهبری در سیزدهم فروردین اشاره کرد و گفت: ایشان تاکید داشتند که همه خسارات جبران شود و قطعاً این تاکیدات آویزه گوش ما خواهد بود.
­

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: تمام لوازم خانگی برای جامعه هدف صد در صد جبران خواهد شد و ما ظرف سه ماه آینده تعمیرات منازل را انجام می‌دهیم و تا پایان سال همه ۱۰ هزار واحد را می‌سازیم و تحویل مردم خواهیم داد و تلاش می‌کنیم فرمان رهبری را تمام و کمال اجرا کنیم.

فتاح گفت: جامعه هدف ما به هیچ وجه نگران نباشند و صبر و حوصله آن‌ها به ما کمک می‌کند وظیفه مان را سریع و درست انجام دهیم.

وی افزود: ما در زلزله سال گذشته کرمانشاه نیز تعهد کردیم ۵ هزار و ۴۰۰ واحد آسیب دیده را ترمیم کنیم که به همه تعهداتمان عمل کردیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج