بک‌پک چیست؟ بک‌پکر کیست؟


آیا تا به حال اصطلاح بک پکینگ به گوش تان رسیده است؟ سفری که در حال حاضر معادل هایی نظیر laquo;سفر چمدانی raquo; و یا laquo;کوله پشتی گردی raquo; برای آن در نظر گرفته اند و سفرهایی است که با یک کوله پشتی شروع و خاتمه می یابد. برای اینکه با این فعالیت بیشتر آشنا شوید توصیه می کنیم نوشتار زیر را بخوانید.

آیا تا به‌ حال اصطلاح بک‌پکینگ به گوش‌تان رسیده است؟ سفری که در حال حاضر معادل‌هایی نظیر «سفر چمدانی» و یا «کوله‌پشتی گردی» برای آن در نظر گرفته‌اند و سفرهایی است که با یک کوله‌پشتی شروع و خاتمه می‌یابد. برای اینکه با این فعالیت بیشتر آشنا شوید توصیه می‌کنیم نوشتار زیر را بخوانید.

تاریخچه بک‌پکینگ

مسافران قرن‌هاست که در سفرهای‌شان کمپ می‌زنند و از بسته‌هایی برای حمل وسایل‌شان استفاده می‌کنند. در سال ۱۹۱۴ کلمه‌ backpack برای اشاره به بسته‌ مسافرتی در آمریکا به کار رفت. سفر و اردو زدن شبانه در طول جنگ جهانی اول یک سرگرمی محبوب شد، زیرا ارزان و رضایت‌بخش بود. بعد از جنگ نیز یک راه معروف برای سفر و کمپینگ در دل طبیعت باقی ماند.

بک‌پکرها گردشگرانی هستند که با یک کوله‌پشتی حاوی ملزومات، سفری را آغاز می‌کنند. مدت این سفر به خود گردشگران، برنامه و توان آن‌ها مربوط می‌شود و گاهی تا چندین ماه ادامه پیدا می‌کند.

بک‌پک چیست؟ بک‌پکر کیست؟

خصوصیات بک‌پکینگ

کوله‌پشتی گردی معمولاً در گروه‌های دو یا چندنفره انجام می‌شود، ولی بعضی از کوله‌پشتی گردان سفر تنها را ترجیح می‌دهند. بعضی افراد همه وسایل موردنیاز کمپینگ که برای گذراندن روز و شب لازم است را به همراه خود می‌آورند، در صورتی‌که عده‌ای دیگر برای اقامت و خوردوخوراک از خدمات بین‌راهی استفاده می‌کنند.

بک‌پکرها معمولاً افرادی ماجراجو، تحصیل‌کرده و جوان (مابین 18-35 سال) هستند. یکی از اصول بک‌پکری اقتصادی بودن و کم‌هزینه بودن آن است که گردشگر می‌تواند بدون صرف هزینه‌های گزاف برای هتل و یا حمل‌ونقل، با پیاده‌روی، موتور و یا ماشین شخصی، هیچ‌هایک و... به سفر برود تا به یک مکان کمپینگ برسد. معمولاً گردشگران بک‌پک خوراکی و آذوقه سفر خود را در کوله‌پشتی دارند و در صورت طولانی‌تر شدن سفر آن را تجدید می‌کنند.

بک‌پک چیست؟ بک‌پکر کیست؟

نکته مهم در این فعالیت انتخاب درست کوله‌پشتی و وسایل موردنیاز است. شما یک حجم مشخصی فضا در اختیار دارید و تمام وسایل لازم برای سفرتان باید در همین فضا گنجانده شود.
اولین نکته این است که باید یک کوله‌پشتی مناسب انتخاب کنید که راحت، استاندارد، سبک و دارای دسترسی‌های زیاد و جیب‌های فرعی متنوعی باشد. در مطلب «از چه کوله پشتی استفاده کنم؟» برای انتخاب کوله پشتی مناسب خود کمک بگیرید. تنظیم شدن کوله بر روی بدن شما نیز، از نکته‌های مهم است.
دوم آنکه باید اصلی‌ترین وسایلی که به آن نیاز دارید را همراه خودتان ببرید پس در انتخاب وسایل حساسیت زیادی به خرج دهید.
در آخر، آموزش چینش صحیح در کوله‌پشتی نیز به شما کمک می‌کند وسایل بیشتری را همراه با خود ببرید و هنگام کوله‌کشی فشار کمتری را تحمل‌کنید.

بک‌پک چیست؟ بک‌پکر کیست؟

کوله‌پشتی گردی زمان مشخصی ندارد اما در فصل گرما شما راحت‌تر به این فعالیت می‌پردازید. در فصل سرما شما نیاز به دانش بیشتر از آداب سفر دارید و هم‌چنین نیازتان به وسایل بیشتر جهت محافظت از سرما و بارش مشهود است.

نکاتی برای بک‌پکر بودن

باید محل‌های اقامت ارزان‌قیمت نظیر مسافرخانه‌ها و هاستل‌ها را ترجیح دهید. باید دارای روابط اجتماعی بالا و علاقه‌مند به آداب و معاشرت باشید. ماجراجو، کنجکاو و انعطاف‌پذیر باشید. مقتصد بودن؛ معمولاً شما با این روش می‌توانید با نصف هزینه‌های گردشگران دیگر، به همان نقاط دیدنی سفر کنید و به فرعیات سفر (خوراک و جای خواب) کمتر اهمیت دهید. در بکپکینگ مهم دیدار از مقاصد گردشگری و آشنایی با اقوام مختلف و لذت بردن از مقصد است. برای تأمین بخشی از سفر خود حاضر باشید کار کنید. قبلاً هم گفتیم که اقتصادی بودن از ویژگی‌های سفرهای کوله‌پشتی گردی است. (در بعضی کشورها ویزایی به نام کار و تعطیلات به همین منظور به توریست‌ها داده می‌شود.)

1398/01/30 | کد مطلب: 3114
برچسب‌ها: نکات سفر
بک‌پک چیست؟ بک‌پکر کیست؟
بک‌پک چیست؟ بک‌پکر کیست؟ حامد احمدی
بک‌پک چیست؟ بک‌پکر کیست؟

کارشناس ادبیات، کارشناس ارشد گردشگری، علاقمند به سفر و طبیعت


گردآوری و تنظیم: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی