انتقاد فاکر میبدی از عدم فراگیری قرآن در مساجد


انتقاد فاکر میبدی از عدم فراگیری قرآن در مساجد

شفقنا- رئیس انجمن علمی قرآن پژوهی حوزه گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان یکی از حلقه های وصل اقشار مختلف جامعه به همراه قرآن کریم و مساجد سه ضلع مهمی هستند که تحقق این بیانیه را تضمین می کنند. به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، حجت الاسلام فاکر میبدی عصر پنجشنبه در نشست علمی تخصصی اساتید قرآنی […]

انتقاد فاکر میبدی از عدم فراگیری قرآن در مساجد

شفقنا- رئیس انجمن علمی قرآن پژوهی حوزه گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان یکی از حلقه های وصل اقشار مختلف جامعه به همراه قرآن کریم و مساجد سه ضلع مهمی هستند که تحقق این بیانیه را تضمین می کنند.

به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، حجت الاسلام فاکر میبدی عصر پنجشنبه در نشست علمی تخصصی اساتید قرآنی با موضوع نقش جامعه قرآنی در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی با محوریت مساجد که در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) برگزار شد اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب نقشه پیش روی ما برای رسیدن به آرمان های انقلاب اسلامی است.

او افزود: بیانیه به حدی ارزشمند و دارای جایگاه است که باید در این زمینه همایش های بزرگ علمی را ویژه آن برگزار کرد و کارهای بزرگ علمی در این زمینه انجام شود.

رئیس انجمن علمی قرآن پژوهی حوزه تصریح کرد: رسانه های مختلف و مجلات علمی باید این مهم را تبیین کنند ولی در فازهای کوچک تر باید نشست های علمی در محدوده های خاص برگزار شود.

او ادامه داد: نزدیک به ۳۰ سرفصل عمده با صدها مساله ریز و درشتی که از سوی رهبری عنوان شده است، تغذیه خوبی برای محافل علمی، آموزشی و پژوهشی ماست و امیدواریم که روزی شاهد تحقق علمی همه این موارد و تحقق عملی آن در عرصه میدانی باشیم.

فاکر گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان یکی از حلقه های وصل اقشار مختلف جامعه به همراه قرآن کریم و مساجد سه ضلع مهمی هستند که تحقق این بیانیه را تضمین می کنند.

او عنوان کرد: قرآن کریم جامع همه نیازهای بشریت است و مسجد نیز جامع افراد مختلف است و این جامعیت می تواند به هم پیوند بخورد و این دو جامعیت را با شیوه های نوین به هم پیوند زد.

رئیس انجمن علمی قرآن پژوهی حوزه افزود: پیامبر فرمودند که مسجد برای قرآن است و هر کار دیگری هم در این مسجد انجام می شود باید در همین راستا باشد و اگر شاعری نیز در مسجد شعر بگوید باید در همین راستا شعر بگوید و هنرآفرینی کند.

او بیان کرد: اولین کتابی که به مسجد وارد می شود قرآن کریم است و کتب دیگر با محوریت و در حاشیه قرآن کریم جمع می شوند و کتابخانه معنوی مسجد با قرآن شکل می گیرد.

فاکر گفت: جذب افراد به مساجد و نحوه ایجاد پذیرش مطالب و مباحث قرآنی از جمله کارهای بسیار بزرگی است که باید در مساجد انجام شود؛ ۲۴ هزار کانون فرهنگی و ۱۲ هزار کتابخانه و ۱۵۰۰ خانه نور و ۲هزار مربی قرآنی در مساجد کشور فعال هستند ولی مساجد ما در زمینه فراگیری قرآن چندان موفق نیستند.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیری/همه از خنده رفتند روی هوا + فیلم