iOS 13 با ویژگی دارک مود و ولوم HUD و بهبود سافاری و برنامه ایمیل رونمایی خواهد شد


اپل انتظار دارد از نسخه IOS 13 خود که به عنوان بزرگ ترین نسخه سیستم عامل آیفون و آیپد شناخته می شود در کنفرانس سالانه سرتاسری توسعه دهندگان رونمایی کند. در حال حاضر  افرادی که با توسعه سیستم عامل ها آشنا هستند جزییات بیشتری در اختیارمان گذاشته اند. ویژگی های آپدیت iOS 12.2 در درسترس قرار گرفت iOS 13 با ویژگی دارک مود و ولوم HUD و بهبود سافاری...

iOS 13 با ویژگی دارک مود و ولوم HUD و بهبود سافاری و برنامه ایمیل رونمایی خواهد شد

اپل انتظار دارد از نسخه IOS 13 خود که به عنوان بزرگ ترین نسخه سیستم عامل آیفون و آیپد شناخته می شود در کنفرانس سالانه سرتاسری توسعه دهندگان رونمایی کند. در حال حاضر افرادی که با توسعه سیستم عامل ها آشنا هستند جزییات بیشتری در اختیارمان گذاشته اند.

ویژگی های آپدیت iOS 12.2 در درسترس قرار گرفت

iOS 13 با ویژگی دارک مود و ولوم HUD و بهبود سافاری و برنامه ایمیل رونمایی خواهد شد
iOS 13 با ویژگی دارک مود و ولوم HUD و بهبود سافاری و برنامه ایمیل رونمایی خواهد شد

وضعیت تاریک و چند وظیفگی:

چند وقتی بود که کاربران سیستم عامل IOS منتظر وضعیت تاریک در گوشی هایشان بودند. حالا این وضعیت در نسخه IOS 13 در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. وضعیت تاریک یا همان dark mode را می توان در بخش تنظیمات فعال کرد که در برگیرنده نسخه با کنتراست بالا شبیه چیزی است که در سیستم عامل مک می بینید.

تغییرات زیادی در آیپد به همراه سیستم عامل جدید ایجاد خواهد شد که از جمله این تغییرات می توان به وجود پنجره های متعدد در اپلیکیشن ها اشاره کرد. هر پنجره ای می تواند در برگیرنده ورقه هایی باشد که به بخشی از صفحه نمایش متصل شده اند اما می توان آن ها را به کمک قابلیت درگ جدا کرد و به طور آزادانه به صورت کارت در اطراف به حرکت درآورد. این قابلیت شبیه آن چیزی است که در پروژه متن باز PanelKit دیده شده بود.

این کارت ها را می توان در بالای همدیگر قرار داد و از افکت depth برای نشان دادن کارتی که در بالاست و کارتی که در پایین است استفاده نمود.

ویژگی و قابلیت های iOS 12.1.3

حرکت Undo، بهبود سفری و مدیریت فونت ها:

یکی از مواردی که کاربران سیستم عامل IOS همیشه از آن شکایت دارند نبود سیستم undo است که بر روی ایفون و آیپد نیازمند تکان دادن فیزیکی دستگاه است. در سیستم عامل جدید شرکت اپل، حرکت undo استانداردی را برای ورودی متن بر روی آیپد ارائه کرده است. این حرکت با ضربه سه انگشتی بر روی ناحیه کیبورد آغاز می شود و کشیدن به راست و چپ به کاربر اجازه می دهد کاری که انجام داده را به وضعیت قبل بازگرداند.

وقتی کاربر برای اولین بار از این قابلیت استفاده کرد آموزش کوتاهی درباره نحوه کارکرد آن دریافت خواهد کرد. توسعه دهندگان می توانند از این گزینه در کنترل های سفارشی شان استفاده کنند. مرورگر سفری بر روی سیستم عامل IOS13 برای آیپد به صورت خودکار نسخه دسکتاپی سایت ها را در صورت لزوم درخواست می کند. همین امر باعث می شود از بروز مشکلات رایجی که ممکن است به هنگام نمایش سایت ها به وجود آید پیشگیری شود.

یوتیوب یکی از مواردی است که کاربران را مجبور می کند بر روی دکمه Request Desktop Site تکیه کنند. مدیریت فونت یکی از بهینه سازی های بزرگ در سیستم عامل جدید است. دیگر نیازی به نصب پروفایل برای دریافت فونت های جدید بر روی سیستم نخواهد بود. در عوض قابلیت و پنل جدیدی برای مدیریت فونت ها در بخش تنظیمات گوشی وجود دارد.

بخش دریافت فونت استاندارد برای توسعه دهندگان در دسترس خواهد بود و زمانی که کاربر سندی را باز می کند که فونتش روی سیستم نیست به او اطلاع می دهد.

نرم افزار ایمیلی هوشمندتر، بهبود انتخاب چندین آیتم و موارد دیگر:

اپلیکیشن ارسال و دریافت ایمیل برای اولین بار در طول چند سال گذشته هوشمندتر شده است. نرم افزار ارتقا یافته می تواند پیام ها را در طبقه بندی های مختلف همچون بازاریابی، خرید، مسافرت، مهم و بی اهمیت دسته بندی کند. مهندسانی که می خواهند از نرم افزارهای ثالث مبتنی بر اسناد استفاده کنند و همکاری راحت تری با دیگران داشته باشند می توانند از برنامه های خلاقانه جدید اپل استفاده کنند.

تمرکز بر روی خلاقیت بر روی IOS همچنان ادامه دارد و حرکت های جدیدی به آن اضافه می شود. از جمله این موارد می توان انتخاب چندین آیتم متعدد در جداول اشاره کرد که باعث می شود کاربران راحت تر با داده های موجود کار کنند. کاربران قادر خواهند بود بر روی مجموعه ای از آیتم ها کار کنند و انتخابی داشته باشند. این قابلیت شبیه قابلیت کلیک و درگ کردن در سیستم عامل مک است. همچنین توسعه دهندگان می توانند از وضعیت های مختلف نوار وضعیت برای هر کدام از برنامه هایشان استفاده کنند. قابلیت Split Views بر روی برنامه Marzipan بر اساس طراحی آیپد که بر روی مک اجرا می شود به کاربر اجازه می دهد با درگ کردن اندازه آن را تغییر دهد و با دابل کلیک کردن موقعیتش را ریست نماید.

محدودیت جدید اپل مشکل برای کاربران ایفون و iOS ایرانی پیش آورده

ولوم HUD جدید و سایر تغییراتی که باید منتظرش باشید:

قابلیت های دیگری در سیستم عامل جدید IOS 13 وجود خواهد داشت. از جمله این تغییرات می توان به طراحی مجدد اپلیکیشن Reminder اشاره کرد که در سیستم عامل مک نیز وجود دارد. ولوم HUD جدید، خطای بهتر Hey Siri برای اشتباهات رایجی که رخ می دهد، پشتیبانی چند زبانی از کیبوردها و املا،کنترل های پرینت داخل برنامه از جمله قابلیت های جدیدی است که در سیستم عامل IOS 13 شاهدش خواهیم بود.

نوشته iOS 13 با ویژگی دارک مود و ولوم HUD و بهبود سافاری و برنامه ایمیل رونمایی خواهد شد اولین بار در ترفند سیتی. .

منبع

شاید دیگر مطالب روژانرا هم دوست داشته باشید

iOS 13 با ویژگی دارک مود و ولوم HUD و بهبود سافاری و برنامه ایمیل رونمایی خواهد شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نرم‌افزار

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


علت اصلی خود زشت پنداری چیست؟