رعایت کامل شرعیات وجهه ممیزه مسابقات بین المللی قرآن بانوان در ایران است


رعایت کامل شرعیات وجهه ممیزه مسابقات بین المللی قرآن بانوان در ایران است

اعضای هیئت داوران مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان بیان کردند: ما شاکریم که جمهوری اسلامی ایران فضای ترویج فعالیت های حرفه ای قرآن را برای دخترانِ دانش آموز و بانوان فراهم کرده است. و این فرصت سبب مصونیت بانوان در مقابل هجمه های فرهنگی می شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، نشسست خبری تشریح سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن بانوان عصر امروز (یکشنبه، 25 فروردین ماه) در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد.

بنابر این گزارش، «عبدالرسول عبایی»، رییس هیئت داوران و «محمدتقی میرزاجانی»، رییس کمیته فنی سی و ششمین دوره این رقابت و «خیریه عچرش»، رییس هیئت داوران سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان و جمعی از اعضای هیئت داوری در هر دو بخش در این نشست حضور داشتند.

«خیریه عچرش» در این نشست خبری با اشاره به برگزاری سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان، اظهار کرد: 9 داور ایرانی و 5 داور غیرایرانی از کشورهای لبنان، کویت، عراق و افغانستان و بحرین این مسابقات را قضاوت کردند.

رییس هیئت داوران سومین مسابقات بین المللی قرآن کریم اضافه کرد: داوری ها در فضایی آرام صورت گرفت. برگزاری مرحله مقدماتی به صورت غیرحضوری بر کیفیت برگزاری رقابت ها در بخش خواهران افزود.

وی تصریح کرد: در طول برگزاری مرحله حضوری میزبان نمایندگان 28 کشور در دو بخش دانش آموزی و بزرگسال بودیم.

عچرش با اشاره به بازتاب جهانی مسابقات بین المللی قرن به ویژه در بخش بانوان، ابراز کرد: همه شرکت کنندگان از عظمت حضور بانوان در این میدان ابراز شگفتی دارند. ما شاکریم که جمهوری اسلامی ایران فضای ترویج فعالیت های حرفه ای قرآن در میان دخترانِ دانش آموز و بانوان را فراهم کرده است.

همچنین، «بدریه عبدلی» نیز در این نشست خبری اظهار کرد: خوشحالم که در این کشور که امام خمینی(ره) را در دامان خود پرورش داد که نه فقط احیاگر اسلام بلکه احیاگر انسانیت بود، در محفلی قرآنی حضور پیدا کرده ام.

داور سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن بانوان از کشور کویت تاکید کرد: بسیار بهره بردم نقطه ای بودم که در این مسابقات تبدیل به کلام شدم این تجربه را به کشورم منتقل می کنم و از آن استفاده خواهیم کرد.

همچنین، «زینب موحد» نیز در ادامه این نشست ابراز کرد: ما در جهان امروز اسلام نیازمند تبیین الگوی جدید زن مسلمان هستیم، زن مسلمان امروزه در معرض سموم و زهرهای بسیار است که با قرآن در مقابل آنها مصون می شود.

داور بخش حسن حفظ سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم ابراز کرد: بی گمان من هم تجارب بسیار زیادی از این رقابت ها با خود به کشورم به سوغات می برم، و علی رغم اینکه فعال سیاسی و عضو یکی از احزاب اثرگذار افغانستان هستم می خواهم بیشتر وقتم را صرف آموزش قرآن به دختران افغانستانی کنم.

وی با بیان اینکه «کار نیکو کردن از پر کردن است»، یادآور شد: امید است در سال های آتی شاهد ارتقای کمی و کیفی حضور بانوان در مسابقات بین المللی قرآن باشیم.

در ادامه «ایمان صحاف» با اشاره به نقاط قوت رقابت متاسبقین در مسابقات بین المللی قرآن بانوان تاکید کرد: رعایت موازین شرعی به صورت کامل مهمترین وجه ممیز این رقابت ها است، چراکه همه دست اندرکاران و عوامل از بانوان بودند این مسابقات مانور حقیقی توانمندی بانوان در ایران اسلامی است.

ناظر هیئت داوران در سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان تاکید کرد: در مسابقات مشابه دیگر کشورها برای بانوان شاهد هستیم داوران آقا رقابت ها را قضاوت می کنند اما در ایران استادان و داوران باتجربه رقابت ها را داوری می کنند.

همچنین، «عبدالرسول عبایی»، هم با اشاره به وجوه امتیاز مسابقات بانوان، بیان کرد: شخصاً در مسابقات بین المللی اندونزی و مالزی در بخش خواهران قضاوت کرده ام، در این کشورها به بانوان میدان حضور در عرصه داوری داده نمی شود و لذا بانوان باید در حضور داوران آقا رقابت کنند.

سرپرست هیئت داوران سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم یادآور شد: اما در جمهوری اسلامی ایران این عرصه برای بانوان فراهم است و آنها می توانند در عرصه های بین المللی رقابت ها را داوری کنند.

گفتنی است، سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان از 20 تا 23 فروردین ماه با حضور نمایندگانی از 28 کشور جهان در هتل هما برگزار شد.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022