سه محور خراسان جنوبی هنوز مسدود است


سه محور خراسان جنوبی هنوز مسدود است

بیرجند - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: در پی بارندگی و سیلاب در استان سه محور اصلی و فرعی هنوز مسدود است ولی مسیر جایگزین برای تردد رانندگان تعیین شده است.

جعفر شهامت روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: محور اصلی دیهوک - راور از 2 روز قبل به دلیل شکسته شدن پل در حوزه استان کرمان بسته شده اما مسیر جایگزین از استان یزد انتخاب شده است.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه بیشترین آسیب این محور مربوط به کرمان است با همکاری راهداری خراسان جنوبی اقدامات لازم برای بازگشایی مسیر انجام می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: محور فرعی عشق آباد - بردسکن به سمت خراسان رضوی نیز به دلیل طغیان 2 آبنما در انتهای حوزه مسدود شده است که رانندگان می توانند از مسیر جایگزین فردوس - بجستان استفاده کنند.
وی افزود: خراسان جنوبی در مسیر زائران و مسافران استان های کرمان، سیستان و بلوچستان، یزد، فارس، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان و سایر استان ها به خراسان رضوی قرار دارد.
شهامت گفت: همچنین مسیر روستایی آبیز - کالشور (شهرستان زیرکوه) از روز گذشته مسدود است اما امروز بازگشایی می شود.
وی با بیان اینکه برای مراکز جمعیتی راه تردد یا مسیر جایگزین مهیا شده است افزود: در حال حاضر 534 نیروی راهداری در قالب 52 اکیپ در جاده های استان مستقر هستند و عملیات بازگشایی مسیرهای مسدود در حال انجام است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی اظهار داشت: با تلاش همه عوامل راهداری، ناجا و دستگاه های امدادی تمامی محورهای شریانی، اصلی و فرعی و روستایی استان به جز سه محور مذکور باز و تردد با رعایت احتیاط در نقاط آشکار سازی شده امکانپذیر است.
وی مهمترین علت انسداد محورها را طغیان رودخانه ‌ها و گذر سیل از آبنماهای محور اعلام و پیش بینی کرد: در 48 ساعت آینده تمامی محورها در حوزه استحفاظی استان قابل تردد باشند.
شهامت درباره برآورد خسارت وارده به راه های استان گفت: براساس ارزیابی انجام شده خسارت پنج تا 90 درصدی به بیش از 172 کیلومتر راه استان با برآورد اولیه 480 میلیارد ریال تا قبل از سیلاب های اخیر وارد شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ‌ای خراسان جنوبی گفت: به محض اتمام عملیات بازگشایی محورها، ایمن سازی و ترمیم موقت و ارزیابی خسارت وارده به ابنیه فنی و روکش و سازه راه ها انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین به نظر می ‌رسد حجم خسارت در سیلاب های روز قبل و امروز بیش از 2 برابر خسارت سیلاب‌ های قبلی باشد به نحوی که بازسازی 10 دستگاه پل و بیش از 100 دستگاه آبنما از جمله الزامات فوری است.
سامانه بارشی جدید از 3 روز گذشته در خراسان جنوبی فعال شد و فعالیت آن روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در سراسر استان شدت گرفت به گونه ای که برخی محورهای اصلی، فرعی و روستایی مسدود شد و خسارات مالی نیز بر جا گذاشت.
بارندگی اخیر استان بی سابقه بوده به طوری که در برخی شهرستان ها تا 100 میلیمتر بارندگی گزارش شده است.
سیلاب در خراسان جنوبی مهار شده و اکنون امدادرسانی به سیل زدگان در برخی مناطق از جمله شهرستان های طبس و سربیشه ادامه دارد.
استان مرزی و کویری خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند 11 شهرستان دارد.
7557*3028

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403