اهدای خون بیش از 1300 یزدی به بیماران نیازمند


اهدای خون بیش از 1300 یزدی به بیماران نیازمند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل انتقال خون استان یزد از مراجعه یک‌هزار و 602 نفر با هدف اهدای خون به این مرکز خبر داد و گفت: از این تعداد یک‌هزار و 314 نفر موفق به اهدای خون شدند.

اهدای خون بیش از 1300 یزدی به بیماران نیازمندبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از انتقال خون استان، نقی تقوایی، مدیرکل انتقال خون استان یزد اظهار کرد: در پانزده روز اول فروردین ماه 98، یک‌هزار و 602 نفر با هدف اهدای خون به مرکز انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد یک‌هزار و 314 نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.
تقوایی با اشاره به پایین بودن میزان اهدای خون بانوان در استان افزود: از این تعداد اهدای خون 97.6 درصد اهداکنندگان مرد و تنها 2.4 درصد زن بوده‌اند و همچنین از این تعداد 62 درصد اهداکننده‌ مستمر بودند.
وی ادامه داد:تاکنون یک‌هزار و 974 واحد خون و فراوده‌های خونی به مراکز درمانی استان ارسال شده است.
مدیرکل انتقال خون استان یزد با اشاره به مراکز فعال خونگیری در ایام تعطیل نوروز افزود: در روز‌های 28 اسفندماه 97، سوم و چهارم و دوازدهم فروردین 98 پایگاه مرکز خونگیری واقع در میدان ابوذر از ساعت 8 لغایت 13 فعال بود و هموطنان و اهداکنندگان با مراجعه به این مرکز خون خود را اهدا کردند.
وی گفت: شهروندانی که برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه می‌کنند کارت شناسایی معتبر به همراه خود داشته باشند.
تقوایی بیان کرد: در حال حاضر ذخایر خون و فرآورده‌های خون در وضعیت مناسب قرار دارد و تمام تلاش کارکنان این مجموعه پاسخگویی کامل به درخواست‌های مراکز درمانی است و حتی در گاهی مواقع که استان‌های همجوار که اعلام نیاز کنند، پاسخگوی آن‌ها نیز هستیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی