تظاهرات شهروندان پاکستان ضد تروریست ها


تظاهرات شهروندان پاکستان ضد تروریست ها

دو روز پس از انفجار در بازار کویته پاکستان که 20 نفر جان باختند مردم پاکستان در اعتراض به حملات تروریستی ضد شیعیان تظاهرات کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس24 ؛ تظاهرکنندگان در کویته پاکستان به حملات مکرر به شیعیان اعتراض کردند. دو روز پس از انفجار در بازار کویته پاکستان که بیست کشته برجای گذاشت تعداد زیادی از مردم پاکستان در اعتراض به حملات مکرر به اقلیت شیعه در پاکستان تظاهرات گسترده ای برگزار کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات شعار " جان شیعیان مهم است " سر دادند.

ادامه تحصن شیعیان هزاره در شهر کویته پاکستان
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از اسلام آباد؛ در همین حال تحصن شیعیان قبیله "هزاره" در شهر کویته پاکستان در اعتراض به انفجار انتحاری روز جمعه در میدان تره بار آن شهر و کشته شدن 16 نفر از اعضای این قبیله ، برای چهارمین روز متوالی ادامه دارد.
رسانه های پاکستان اعلام کردند: تحصن شیعیان هزاره امروز وارد چهارمین روز خود شده و اعضای این قبیله خواستار حضور "عمران خان" نخست وزیر پاکستان در جمع آسیب دیدگان این حادثه و رسیدگی به خواسته های آنان شدند.
معترضان تاکید کردند که عمران خان با حضور در کویته باید اطمینان دهد که برنامه ملی مبارزه با تروریسم دولت پاکستان در راستای مبارزه با تروریست ها و گروه های ممنوعه به صورت شفاف عملی شود.
در همین حال مسئولان ارشد حزب مجلس وحدت مسلمین نیز به تحصن شیعیان هزاره پیوسته و از دولت مرکزی پاکستان خواستند تا فرآیند مبارزه با عناصر تروریستی در کشور را تقویت بخشد.
دبیرکل این حزب در گفتگو با خبرنگاران در شهر کویته گفت: تداوم حملات تروریستی هدفمند به ویژه کشتار قبیله شیعیان هزاره پیام ناخوشایندی درباره امنیت پاکستان برای دنیا صادر می کند.
یادآوری می شود روز جمعه گذشته در حمله انتحاری در بازار میوه و تره بار شهر کویته دستکم 20 نفر جان باخته و بیش از 50 نفر دیگر زخمی شدند. بیشتر قربانیان این حادثه از اعضای قبیله هزاره بودند.
داعش مسئولیت این اقدام تروریستی را پذیرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام