تفاوت‌های جیپ گلادیاتور و رانگلر در چیست؟


تفاوت‌های جیپ گلادیاتور و رانگلر در چیست؟

ما اخیراً خبرهای زیادی از جیپ گلادیاتور جدید منتشر کرده‌ایم. با توجه به بررسی‌های صورت گرفته می‌توان این پیکاپ را یک جیپ رانگلر با فضای بار دانست اما باید خاطرنشان ساخت تفاوت‌هایی نیز بین این دو به ویژه در بخش هندلینگ و سواری وجود دارد. دست‌اندرکاران وب‌سایت ادموندز مقایسه‌ای بین گلادیاتور و رانگلر داشته و... The post تفاوت‌های جیپ گلادیاتور و...

ما اخیراً خبرهای زیادی از جیپ گلادیاتور جدید منتشر کرده‌ایم. با توجه به بررسی‌های صورت گرفته می‌توان این پیکاپ را یک جیپ رانگلر با فضای بار دانست اما باید خاطرنشان ساخت تفاوت‌هایی نیز بین این دو به ویژه در بخش هندلینگ و سواری وجود دارد. دست‌اندرکاران وب‌سایت ادموندز مقایسه‌ای بین گلادیاتور و رانگلر داشته و مدل‌های روبیکان هر دو را با یک رنگ بدنه در برابر هم قرار داده‌اند. ویدئویی که در ادامه مشاهده خواهید کرد نه تنها تفاوت‌های بین دو خودرو را به خوبی توضیح داده بلکه از نظر بصری هم به اختلافات بین دو برادر اشاره کرده است.

تفاوت‌های جیپ گلادیاتور و رانگلر در چیست؟
بدون هرگونه تعجبی، وقتی از جلو به گلادیاتور نگاه کنید آن را کاملاً مشابه رانگلر خواهید دانست. تقریباً همه‌چیز مثل هم بوده و تنها تفاوت به نشان جیپ مربوط می‌شود. حتی زاویه‌ی حمله‌ی 44 درجه‌ای هر دو خودرو یکسان بوده و البته گلادیاتور و رانگلر از پیشرانه‌ی آشنای 3.6 لیتری با قدرت 285 اسب بخار استفاده می‌کنند؛ اما وقتی به عقب خودروها حرکت کنید اوضاع جالب‌تر خواهد شد و اینجاست که فقط درباره‌ی یک محفظه‌ی بار ساده صحبت نمی‌کنیم.

تفاوت‌های جیپ گلادیاتور و رانگلر در چیست؟

تفاوت‌های جیپ گلادیاتور و رانگلر در چیست؟
در ابتدا باید گفت فاصله‌ی بین محوری گلادیاتور بسیار بیشتر بوده و این امر تأثیر منفی روی قابلیت‌های آفرود این پیکاپ گذاشته است. گلادیاتور خودروی بسیار قابلی است اما رانگلر با فاصله بین محوری کمتر در عبور از مسیرهای ناهموار کار آسان‌تری خواهد داشت. در مسیر تست یکسانی که در نظر گرفته شده بود، فریم گلادیاتور در برخی موارد به سختی با موانع برخوردار داشته ولی رانگلر آسیب چندانی ندیده است. طول بیشتر گلادیاتور نیز زاویه‌ی فرار را به 26 درجه کاهش داده درحالی‌که زاویه فرار رانگلر 37 درجه است.


این تفاوت‌ها به خوبی مشاهده می‌شوند اما برخی جزئیات جالب که بسیاری از ما آن را نخواهیم دید هم ذکر شده‌اند. برای مثال گلادیاتور دارای شوک‌های فاکس و لاستیک‌های آفرود فالکن بوده درحالی‌که رانگلر از شوک‌های جنریک و لاستیک‌های بی اف گوودریچ استفاده می‌کند. همچنین سیستم تعلیق عقب گلادیاتور از اتصالات متفاوتی سود می‌برد و شوک‌ها نیز در جلو واقع شده‌اند درحالی‌که در رانگلر این وضعیت کاملاً برعکس است. این کار باعث شده توزیع وزن گلادیاتور به خوبی صورت گیرد و به همین خاطر است که ظرفیت بکسل گلادیاتور دو برابر رانگلر است.

[دانلود ویدئو]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بک گراند بنفش | 100 عکس پس زمینه بنفش برای گوشی شیک و فانتزی