درگیری جدید بین ارتش سودان و نیروهای امنیتی


درگیری جدید بین ارتش سودان و نیروهای امنیتی

اقدام نیروهای امنیتی سودان برای متفرق کردن تظاهرکنندگان سودان به درگیری جدیدی بین این نیروها با نیروهای ارتش سودان منجر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، نیروهای ارتش سودان در صبح امروز( سه شنبه 20 فروردین) با نیروهای امنیتی درگیری شدند؛ زیرا نیروهای امنیتی به سمت معترضان متحصن دربرابر مقر فرماندهی عمومی در مرکز خارطوم حمله کردند و تلاش کردند تا با پرتاب گاز اشک متحصنان را متفرق کنند.

شاهدان عینی اعلام کردند: نیروهای امنیتی به مقر متحصنان یورش بردند و به شلیلک گازاشک آور و گلوله به سمت آنها اقدام کردند. اما درگیری مسلحانه بین نیروهای ارتش و نیروهای امنیتی صورت گرفت و نیروهای ارتش درهای فرماندهی را برای ورود تظاهر بازکردند.

تجمع متخصصان حرفه ای سودان (پزشکان، معلمان، مهندسان، استادان دانشگاه) با انتشار بیانیه ای در صفحه رسمی خود در فیس بوک، اعلام کرد: این دولت تلاش کرد تا متحصنان را با زور سلاح متفرق کنند.

در این بیانیه آمده است که نیروهای امنیتی در جلوی دیدگان جهانیان به سمت مردم سودان به شلیک گلوله و صدها گاز اشک آور اقدام کردند و نیروهای ارتش با آنها مقابله کردند.

این تجمع در این بیانیه از مردم سودان در مناطق مختلف خارطوم خواست تا به مقر تحصن بیایند.

شاهدان عینی گزارش دادند که ارتش سودان، برای حمایت از تظاهرکنندگان داخل مقر ستاد نیروهای دریایی در خارطوم حلقه امنیتی تشکیل دادند.

در همین حال، «حسن اسماعیل» سخنگوی رسمی دولت سودان، صحت اطلاعات گزارش های خبرگزاری آلمان مبنی بر تحویل قدرت به ارتش از سوی «عمر البشیر» رئیس جمهوری سودان در اینده را رد کرد.

اسماعیل گفت: هدف از این ادعاها، ایجاد آشوب در میان مردم سودان است.

سخنگوی رسمی دولت تاکید کرد: البشیر با نمایندگان کمیته هماهنگی گفتگو امشب دیدار خواهد کرد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج