استارت فروش فوری ایران‌خودرو و افزایش نرخ بیمه ثالث در سال جدید


استارت فروش فوری ایران‌خودرو و افزایش نرخ بیمه ثالث در سال جدید

ایکوپرس: مدیر بازاریابی و شبکه فروش شرکت ایران‌خودرو از آغاز طرح فروش فوری تنظیم بازار در سال 98 از هفته آینده خبر داد. اهورا گلیاری ضمن بیان این خبر گفت: طرح فروش فوری تنظیم بازار که در اسفندماه سال گذشته اجرا شد اثرات بسیار مطلوبی بر قیمت‌های بازار گذاشت، به گونه‌ای که قیمت‌ها در روزهای... The post استارت فروش فوری ایران‌خودرو و افزایش نرخ...

ایکوپرس: مدیر بازاریابی و شبکه فروش شرکت ایران‌خودرو از آغاز طرح فروش فوری تنظیم بازار در سال ۹۸ از هفته آینده خبر داد.

استارت فروش فوری ایران‌خودرو و افزایش نرخ بیمه ثالث در سال جدید
اهورا گلیاری ضمن بیان این خبر گفت: طرح فروش فوری تنظیم بازار که در اسفندماه سال گذشته اجرا شد اثرات بسیار مطلوبی بر قیمت‌های بازار گذاشت، به گونه‌ای که قیمت‌ها در روزهای پایانی سال به سمت تعادل حرکت و التهاب ایجاد شده توسط دلالان و سودجویان کاهش یافت و شرایط بازار به ثبات قابل قبولی رسید. وی افزود: اثرگذاری طرح فروش فوری به دلیل مداوم بودن و قیمت‌گذاری محصولات بر اساس حاشیه بازار است و بر همین اساس در سال جاری نیز این طرح با هدف تنظیم و کنترل قیمت بازار و برقراری تعادل در عرضه و تقاضا ادامه خواهد داشت تا مشتریان نهایی محصولات نیز از خدمات فروش ایران‌خودرو رضایتمندی بالاتری داشته باشند و از مزایای طرح بهره‌مند شوند. گلیاری در پایان اضافه کرد: زمان دقیق اجرای شرایط فروش فوری، پیش از آغاز، اطلاع‌رسانی خواهد شد و مشتریان می‌توانند از طریق سایت فروش اینترنتی به نشانی esale.ikco.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

آغاز تحویل خودروهای فروش نقدی سایپا

استارت فروش فوری ایران‌خودرو و افزایش نرخ بیمه ثالث در سال جدید
تسنیم: گروه خودروسازی سایپا تحویل خودروهای فروش نقدی با موعد تحویل بهمن‌ماه ۹۷ را آغاز کرد. بر این اساس شرکت سایپا طی بخشنامه‌ای خبر از تحویل دعوت‌نامه‌های مرحله نخست تعهدات نقدی بهمن‌ماه گذشته این شرکت داد. مطابق این بخشنامه خریداران نقدی ساینا، پراید ۱۳۱، ۱۳۲، ۱۵۱ و تیبا می‌توانند بر اساس دعوت‌نامه‌های ارسالی محصولات خود را تحویل بگیرند. همچنین شرکت سایپا تأکید کرده است، در صورت عدم تکمیل وجه در موعد مقرر، دعوت‌نامه بعدی با قیمت روز محاسبه و ارسال می‌شود.

افزایش قیمت بیمه، خودرو را گران کرد

ایسنا: ابلاغیه جدید بیمه مرکزی ایران مبنی بر هزینه مابه‌التفاوت بیمه شخص ثالث در سال ۹۸، قیمت خودروها را دستخوش تغییراتی کرده است. بر اساس ابلاغیه جدید بیمه مرکزی ایران در مورد «حق بیمه پایه سالانه انواع وسایل نقلیه برای بیمه اجباری خسارت وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه در سال ۱۳۹۸» که طبق روال هر ساله انجام شده است، حق بیمه خودروهای سواری بین یک میلیون و ۱۰۰ هزار تا یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

بر این اساس، حق بیمه پایه برای خودرویی مانند پژو ۲۰۶ یک میلیون و ۵۶۴ هزار تومان تعیین شده است. به این رقم مبلغ ۱۸۹ هزار تومان بابت بیمه حادثه راننده مسبب حادثه طبق آیین‌نامه اجرایی ماده ۳ قانون شخص ثالث اضافه و سپس ۵ درصد از آن مبلغ بابت تخفیف بیمه نامه‌های شخص ثالث خودروها صفرکیلومتر کسر می‌شود. عدد حاصل از این محاسبه با در نظر گرفتن ۹ درصد مالیات و عوارض بر ارزش افزوده، یک میلیون و ۸۱۵ هزار تومان می‌شود که مبلغ نهایی بیمه شخص ثالث در سال ۱۳۹۸ است. این حق بیمه در سال ۱۳۹۷ مبلغ یک میلیون و ۳۷۲ هزار تومان بوده که حاکی از افزایش ۴۴۲ هزار تومانی در سال جدید است.

استارت فروش فوری ایران‌خودرو و افزایش نرخ بیمه ثالث در سال جدیدقیمت بیمه شخص ثالث در سال ۹۸

افزایش حق بیمه سایر محصولات نیز بر اساس ابلاغیه بیمه مرکزی و فرمول مشخص اعلامی، محاسبه شده است. به‌عنوان مثال به طور مثال قیمت بیمه شخص ثالث خودروهایی نظیر پراید و پیکان در سال ۹۷ بدون هیچ گونه تخفیف بالغ بر یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بود که این رقم در سال ۹۸ به یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسیده است. همچنین دارندگان بیمه شخص ثالث خودروهایی نظیر تیبا، پژو، سمند، زانتیا، L90 و سایر خودروهای چهار سیلندر که سال ۹۷ برای خودروی بدون تخفیف خود باید یک میلیون و ۴۴۰ هزار تومان پرداخت می‌کردند امسال باید یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بپردازند که این مسئله نشان دهنده افزایش بیش از ۳۰ درصدی حق بیمه شخص ثالث در سال ۹۸ دارد.
لازم به توضیح است که در بیمه نامه شخص ثالث برای خودروهای بالای ۱۵سال سن، برای هر سال دو درصد و حداکثر ۲۰ درصد اضافه نرخ اعمال می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / اظهارات جواد خیابانی درباره واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال