از قوانین حق مسکن و حمایت همگانی در فرانسه خبری نیست


لیلانی فرحه: فرانسه حقوق بشر را در حق بی خانمان‌ها نقض می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از العالم، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد گفت: از قوانینی که حق مسکن و حمایت همگانی به خصوص مستضعفین را تضمین کرده است، در فرانسه که کشور آزادی ها نامیده می شود هیچ خبری نیست. لیلانی فرحه اعلام کرد فرانسه حقوق بشر را در حق بی خانمانها نقض می کند. این در حالی است که مؤسسه ملی آمار و پژوهشهای اقتصادی در فرانسه اعلام کرد حدود دوازده هزار نفر شبها در فرانسه در خیابانها می خوابند.

مردانی که فرش زیر آنها زمین و رو اندازشان آسمان است در خطوط مترو و خیابانها دیده می شوند. آنان به دنبال قوت روزانه خود هستند و دولت فرانسه آنان را به حال خود رها کرده است. دولت امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در حق بی خانمانها مرتکب نقض حقوق بشر می شود. از قوانینی که حق مسکن و حمایت از همگان به خصوص مستضعفین را تضمین کرده است در فرانسه که کشور آزادی ها نامیده می شود هیچ خبری نیست. بی خانمانها به اشکال مختلف در این کشور طرد می شوند که این بر خلاف قانون بین الملل در ارتباط با حقوق بشر است. در کاله با مجموعه ای از مهاجران صحبت کردم آنان بدون تردید شوکه بودند. سازمان خیریه « لومار دلارو» اعلام کرد بیش از 566 بی خانمان سال گذشته میلادی در سراسر فرانسه جان باختند که بیش از 100 نفر آنان در پاریس بودند.
یک امدادگر فرانسوی گفت: مهاجران در ورزشگاهی در پاریس اقامت دارند. از همینجا می گویم خانواده ها و اشخاصی هستند که سرپناهی ندارند و نمی توانند کمکی دریافت کنند. آنان با شماره تلفن اضطراری 215 تماس می گیرند اما کسی به آنان پاسخ نمی دهد.
مؤسسه ملی آمار و پژوهشهای اقتصادی فرانسه نیز اعلام کرده است حدود 12000 نفر در خیابانهای فرانسه می خوابند.
گزارشگر به فردی اشاره می کند که حدود 40 سال سن دارد و در متروی پاریس می خوابد، شهری که به ثروتمند بودن ساکنانش شهرت دارد. وی گفت: من در خیابان زندگی می کنم زیرا سرپرستی ندارم. من تنهایم و این قانون جنگل نامیده می شود که بر اساس آن باید خودت کارهایت را انجام بدهی. بسیاری از بی خانمانها اینجا مُردند زیرا هیچ کمکی به دست نمی آورند. تلاش می کنند وانمود کنند که به ما کمک می کنند اما هیچ چیزی دریافت نکرده ایم.
بی خانمانی در دهه گذشته در فرانسه در نتیجه تبعات بحران مالی و سوء مدیریت مکرون افزایش یافته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش شیدا در سریال زخم کاری کیست ؟