امام حسین (ع)، پیشوای بزرگ انسانیت و آزادگی


امام حسین (ع)، پیشوای بزرگ انسانیت و آزادگی

رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان خرم‌دره گفت: امام حسین (ع) پیشوای بزرگ انسانیت و آزادگی است .

حمدالله مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امام حسین (ع) امام سوم شیعیان، شهید کربلا و ملقب به ثاراللّه است که نهضت عاشورا بر محور فداکاری و جان‌فشانی آن حضرت شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) تاریخ بشری را پر از حماسه و ایثار کرد و درس آزادگی و عزت به انسان‌ها آموخت، ادامه داد: ایشان با تقدیم خون خویش در کربلا، درخت اسلام را آبیاری کرد و مسلمانان را بیدار ساخت. امام حسین (ع) از جمله مربیان آسمانی است که پیروی واقعی از سیره عملی و اخلاقی آن حضرت، سعادت فرد و جامعه را تضمین می‌کند و آنان را به سجایای اخلاقی و فضائل انسانی می‌رساند.

وی ادامه داد: رسول خدا، اثر اجتماعی و نقش تربیتی امام حسین علیه‌السلام را به «چراغ هدایت و کشتی نجات» تعبیر نموده، می‌فرماید: «ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة».

مرادی یادآور شد: امام حسین (ع) پیشوای بزرگ انسانیت و آزادی و مبارزه ایشان با ظلم و ستم، قرن‌ها است که الگوی همه آزادگان است.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) در همه جنبه‌ها اسوه است که یکی از آن‌ها سیره اخلاقی است، گفت: آن حضرت پرورش یافته مکتب نبوی و علوی است و رفتارهایی از خود بروز داد که برای همیشه در دل تاریخ جاودان ماند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...