بخش معدن سهم 21 درصدی از ارزش صادرات غیرنفتی را داشت


بخش معدن سهم 21 درصدی از ارزش صادرات غیرنفتی را داشت

تهران- ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بخش معدن و صنایع معدنی در 11 ماهه پارسال سهم 21 درصدی از ارزش کل صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص داد و از 8.2 میلیارد دلار فراتر رفت.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، «خداداد غریب پور» در دیدار نوروزی با مدیران و کارکنان این سازمان ضمن یادآوری اینکه بخش معدن و صنایع معدنی از ارزآوری لازم برخوردار است، اظهار داشت: 11 ماه سال گذشته صادرات این بخش از هشت میلیارد و 200 میلیون دلار گذشت و میزان واردات آن نیز به سه میلیارد و 200 میلیون دلار رسید.
وی افزود: پارسال سازمان ایمیدرو با راه اندازی 20 طرح سبب ایجاد بیش از چهار هزار و 400 شغل مستقیم شد.
رئیس هیات عامل ایمیدرو از تشکیل کمیته مالی به منظور تسهیل تامین مالی پروژه های معدنی با روش های بازار سرمایه خبر داد و گفت: تمرکز بر مسائل مالی و رونق تولید، اولویت ایمیدرو در سال 98 است.
غریب پور با بیان اینکه تعامل بی سابقه بین دولت و بخش خصوصی شکل گرفته، اضافه کرد: تشکیل کنسرسیوم های معدنی، برنامه ریزی برای واگذاری مجتمع الکترود گرافیتی اردکان ( یزد ) و آغاز عملیات ساخت خط ریل بافت- سنگان از جمله اقدام های سال 97 بود.
به گزارش ایرنا، سازمان ایمیدرو با مشارکت بخش خصوصی در 11 ماه سال 97 نزدیک به 2 میلیارد و 200 میلیون دلار پروژه در حوزه معدن و صنایع معدنی وارد مدار تولید کرد.
اقتصام*3065**1559

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا