نیستی بگی امشب نود داره


نیستی بگی امشب نود داره

با انتشار تصاویر جمع‌ شدن دکور «نود» معلوم شد که تعطیلی این برنامه قطعی است


شهرآرا آنلاین - علیرضا گرانپایه - پایان پربیننده‌ترین برنامه تلویزیونی دو دهه اخیر تلویزیون ایران، بیشتر شبیه شوخی ١٣بود ولی واقعیت داشت، خداحافظی عادل فردوسی‌پور از شبکه٣، بیشتر شبیه تیتر رسانه‌های زرد اینستاگرامی بود ولی واقعیت داشت، تصاویر جمع کردن دکور برنامه نود که دیروز در فضای مجازی دست به دست می‌شد، شبیه تصاویر فتوشاپی گول زننده شبکه‌های اجتماعی بود ولی واقعیت داشت، ندیدن دستپخت جذاب دوشنبه‌شب‌های عادل برای فوتبال دوستان یک کابوس مسخره بود ولی به حقیقت پیوست. امشب منتظر پایان تبلیغات تلویزیونی پرتعداد بعد از اخبار شبانگاهی شبکه٣ نباشید، امشب نود و عادل فردوسی‌پوری در کار نیست. تمام.

اعتراض به رفتن عادل زیر سیل

شاید تنها اخبار مربوط به مصیبت سیل می‌توانست موج اعتراض به تعطیلی برنامه نود را کم فروغ کند. در هفته گذشته خیلی از چهره‌های ورزشی و هنری در اینستاگرامشان به نبودن عادل و خبر حذف نود اعتراض کردند، طرفداران فوتبال در ورزشگاه‌ها پرچم حمایت از عادل را بالا آوردند، پست‌های زیادی هم با هشتگ #عادل_فردوسی‌پور در اینستاگرام و توییتر از سوی کاربران نوشته شد که همه‌شان در حمایت از عادل بود ولی هیچ کدام فایده نداشت. اینکه ماجرا دقیقا از کجا شروع شد معلوم نیست، اینکه فروغی و عادل دقیقا از چه روزی مقابل یکدیگر صف‌آرایی کردند را هم کسی نمی‌داند ولی اوج حاشیه‌ها و درگیری این دو نفر را همه به خاطر داریم. از راه ندادن کارلوس پویول به استودیو ویژه برنامه جام جهانی شبکه٣ و قهر چند ساعتی عادل گرفته تا درگیری او و فروغی که به تعطیلی یکی، دو هفته‌ای نود هم کشیده شد و فردوسی‌پور را در روزی که فروغی مهمان برنامه رشیدپور بود پشت خط برنامه کشاند. این آخری را هم که همه‌مان حفظ هستیم، از بس گفتند و دیدیم و شنیدیم که عادل در مراسم اختتامیه جشنواره جام‌جم و درست در لحظه‌ای که جایزه پربیننده‌ترین برنامه تلویزیونی را در دستانش سبک و سنگین می‌کرد، سال‌٩٧ را سخت‌ترین سال کاری حرفه‌ای خود دانست. پایان ماجرا؟ تعطیلی نود بدون برنامه آخرسال و خداحافظی رسمی فردوسی‌پور! شنبه‌شب که عکس جمع شدن کامل دکور برنامه در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد، فهمیدیم که آتش معرکه حالا حالاها تصمیم به خاموش شدن ندارد. فروغی و صدا و سیما تصمیمش را گرفته است؛ حذف عادل.

پای ستاره، مربع‌ها در میان است

ظاهرا ماجرای رفتن عادل همان چیزی بود که برایتان تعریف کردیم ولی این روزها شایعات دیگری هم به گوش می‌رسد. شرکت‌های تبلیغاتی برنامه‌های تلویزیون را به معنای واقعی کلمه قبضه کرده‌اند. نمی‌توانید برنامه پربیننده در هیچ کدام از شبکه‌های سیما به یاد بیاورید که یا ستاره، فلان، مربع را تبلیغ نکند یا روبیکا به عنوان حامی مالی آن معرفی نشده باشد. اتفاقی که هیچ‌گاه در نود نیفتاد. فردوسی‌پور تنها تهیه‌کننده‌ای بود که توانسته بود در مقابل موج ستاره مربع‌ها مقاومت کند و خب همین یک دلیل هم می‌تواند قراردادهای تبلیغاتی بلندبالای سازمان صدا و سیما را مختل کند. فردوسی‌پور به دلایلی راضی به رفتن زیر بار تبلیغ مستمر این سرویس‌ها نشده بود تا چاره‌ای جز کنار گذاشتنش برای مدیران باقی نماند. به همین سادگی.

آخر شاهنامه

﷯اینکه بعد از تمام این اتفاقات چه بر سر نود و عادل فردوسی‌پور می‌آید، مهم‌ترین سؤال این روزهای علاقه‌مندان به فوتبال است. درباره نود سناریوهای مختلفی مطرح شده است ولی به نظر می‌رسد که فعلا صدا و سیما به دنبال ادامه این برنامه با مجری دیگری نیست و می‌خواهد روی برند محمدحسین میثاقی و برنامه فوتبال برتر بیشتر کار کند. چرا؟ چون اول از همه هیچ‌کدام از مجری‌های تلویزیون حتی جاودانی که اختلافش با عادل کاملا مشخص است، حاضر به حضور در برنامه نود نیست و دوم، چهره‌های فوتبالی هم به دنبال تحریم نود بدون عادل هستند. اما درباره خود فردوسی‌پور، به نظر می‌رسد فعلا او را تنها در قاب فوتبال ١٢٠ باید تماشا کنیم. احتمال اینکه با جدایی قریب‌الوقوع میثاقی از فوتبال ١٢٠، شاهد حضور خود عادل به عنوان مجری در فصل جدید برنامه باشیم، زیاد است. شایعات رفتنش به وزارت ورزش هم که خیلی زود تکذیب شد. از طرف دیگر بعید است که فردوسی‌پور بخواهد برنامه‌سازی در بستر سرویس‌های اینترنتی را پی‌بگیرد. اتفاقی که قطعا با کاهش شدید مخاطب برای او و برنامه‌اش همراه خواهد بود. احتمالا عادل برای بازگشت نود، تنها صبر خواهد کرد، صبری به اندازه خروج فروغی از ریاست شبکه‌٣ سیما. یعنی تا کی؟ باور کنید که هیچ‌کسی نمی‌داند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سانسور تصویر غلامرضا تختی در بنرهای شهرداری تهران/ عکس