فرمانده ارتش الجزایر خواستار برکناری بوتفلیقه شد


فرمانده ارتش الجزایر خواستار برکناری بوتفلیقه شد

شفقنا- «احمد قاید صالح» معاون وزیر دفاع الجزایر و رئیس ستاد ارتش این کشور خواستار توسل به ماده 102 قانون اساسی در خصوص واگذاری منصب ریاست جمهوری شد. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از بی بی سی عربی،  در ماده 102 قانونی اساسی الجزایر آمده است: اگر رئیس جمهوری قادر به انجام وظایف خود به علت بیماری شدید […]

فرمانده ارتش الجزایر خواستار برکناری بوتفلیقه شد

شفقنا- «احمد قاید صالح» معاون وزیر دفاع الجزایر و رئیس ستاد ارتش این کشور خواستار توسل به ماده ۱۰۲ قانون اساسی در خصوص واگذاری منصب ریاست جمهوری شد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از بی بی سی عربی، در ماده ۱۰۲ قانونی اساسی الجزایر آمده است: اگر رئیس جمهوری قادر به انجام وظایف خود به علت بیماری شدید و مزمن نباشد، شورای قانون اساسی وجوبا تشکیل جلسه می دهد و پس از آنکه حقیقت این مانع با تمامی ابزار مناسب ثابت شد، ثبوت مانع با اجماع به پارلمان ارائه می شود.

قاید صالح در جریان سفر کاری و بازرسی منطقه نظامی چهارم بورقله گفت: لازم است یک راه حل مورد قبول همه جناح ها اتخاذ شود به شرط اینکه در چارچوب قانون اساسی باشد.

وی افزود: باید راه حلی اتخاذ شود که خروج از بحران را تضمین کند و به خواسته های مشروع ملت الجزایر پاسخ دهد؛ راه حلی که متضمن احترام به احکام قانون اساسی و تداوم حاکمیت دولت باشد و مورد قبول همه جناح ها نیز باشد این راه حل در ماده ۱۰۲ قانون اساسی وجود دارد.

خبر را در بی بی سی ببینید

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند