جشنواره فرهنگ و سنن ایرانی به اتحاد بیشتر اقوام منجر می شود


جشنواره فرهنگ و سنن ایرانی به اتحاد بیشتر اقوام منجر می شود

قزوین - ایرنا - دبیر شورای اسلامی شهر قزوین گفت: رخدادهایی همچون جشنواره ملی فرهنگ و سنن ایرانی موجب تقویت وحدت و اتحاد اقوام مختلف کشورمان می شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، مهدیه سادات قافله باشی در حاشیه دومین جشنواره ملی فرهنگ و سنن ایرانی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: جشنواره ملی فرهنگ و سنن ایرانی به ارتباط و پیوند هرچه بیشتر آداب و سنن قدیمی با شور جوانان نسل حاضر منجر می شود.
وی با بیان اینکه جشنواره ملی فرهنگ و سنن ایرانی در سال گذشته با استقبال خوبی همراه بوده، اظهار داشت: این جشنواره در فضای مجازی و رسانه‌ها نیز بازتاب گسترده‌ای داشت بنابراین تصمیم گرفتیم در سال 98 آن را با حضور اقوام مختلف برگزار کنیم.
قافله باشی حضور در جشنواره را علاوه بر ایجاد اتحاد، به عنوان راهی برای جذب گردشگر به قزوین عنوان کرد و گفت: با کمک چنین برنامه های سال های گذشته شاهد بودیم که قزوین در نوروز به عنوان مقصد گردشگری معرفی شده و آمار قابل قبولی از مسافران و گردشگران را به خود اختصاص داد.
این عضو شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره فرهنگ و سنن و اجرای طرح‌هایی مانند پیاده‌راه سبزه‌میدان و محله آرائی محله آخوند می تواند ضمن دعوت از هموطنان ایرانی به انتقال فرهنگ و هویت اصیل این شهر کمک کند.
قافله باشی خاطرنشان کرد: ایجاد شور و نشاط اجتماعی در بین شهروندان قزوینی و همچنین افزایش اعتماد و انسجام اجتماعی با برگزاری جشنواره‌ ملی فرهنگ و سنن ایرانی بیش از پیش محقق خواهد شد.
دومین جشنواره ملی فرهنگ و سنن اقوام ایرانی از 3 فروردین در سرای سعدالسلطنه قزوین آغاز شده و تا 9 فروردین ادامه دارد.
9925*3013

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند