رئیس حزب راستگرای تندروی دانمارک یک نسخه« قرآن کریم» را آتش زد


رئیس حزب راستگرای تندروی دانمارک یک نسخه« قرآن کریم» را آتش زد

رئیس حزب راستگرای تندروی دانمارک به بهانه اعتراض به ادای نمازجمعه دربرابر پارلمان این کشور یک نسخه قرآن کریم را به آتش کشید.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المصریون، در زمانی که مقامات نیوزلندی به خاطر اقدام تروریستی «برنتون تارانت» استرالیایی تبار در کشتار مسلمانان نمازگزار در دو مسجد کریست چرچ این کشور تلاش می کنند تا احساسات خدشه دار شده مسلمانان را بهبود بخشند، «راسموس بالودان» رئیس حزب راستگرای تندروی دانمارک به آتش زدن نسخه ای از قرآن کریم اقدام کرده است.

بالودان توجیه می کند که این اقدام در اعتراض به ادای نماز ظهر جمعه برخی از مسلمانان دربرابر ساختمان پارلمان دانمارک انجام گرفته است. این درحالی است که این مسلمانان مجوز قانونی لازم را برای ادای نماز از مسئولان امر گرفته بودند.

مسلمانان دانمارک برای اعلام همبستگی خود با قربانیان کشتار نیوزلند و محکومیت این حادثه تروریستی که به کشته شدن بیش از 50 مسلمان منجر شد، خواستار برپایی ادای نماز جمعه شده بودند که با موافقت مسئولان صورت گرفت. اما اعلام محکومیت این اقدام تروریستی به مذاق این حزب تندروی دانمارک خوش نیامده است.

برهمین اساس، این گروه راستگرای تندور تلاش کردند تا با ایجاد سرصدا توسط شیپور مانع ادای نماز مسلمانان شوند.

همچنین راسموس بالودان تلاش کرد تا با آتش زدن نسخه قرآن کریم ، نمازگزاران را تحریک کند.

بالودان و هوادارنش اقدام تحریک آمیز خود در مکانی در 100 متر میدانی اجرا کردند که مسلمانان به نماز می پرداختند. زیرا پلیس به آتها اجازه نداد تا بیش از آن نزدیک به نمازگزاران شوند.

«مارتین هنریکس» نماینده پارلمانی حزب خلق جمهوریخواه راستگرای تندرو نیز تلاش کرد تا مسلمانان را در برابر پالرمان تحریک کند، به طوری که در میدان مخصوص نماز می گشت و با عبارت های به مسلمانان اهانت می کرد.

«پیا کرسگارد»رئیس پارلمان دانمارک نیز مخالفت خود را با ادای نماز جمعه دربرابر ساختمان پارلمان اعلام کرده بود.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!