برف و باران از یک‌شنبه مهمان آذربایجان‌شرقی است


برف و باران از یک‌شنبه مهمان آذربایجان‌شرقی است

اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی با صدور اطلاعیه شماره یک جوی در سال جدید، ضمن هشدار نسبت به تغییرات آب و هوایی، اعلام کرد: از فردا چهارم فروردین ماه برف و باران سراسر منطقه را در بر می گیرد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، در این اطلاعیه آمده است: نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان دهنده نفوذ و فعالیت سامانه بارشی فعال شامل باران و برف از چهارم تا هفتم ماه جاری به استان است که موجب ابرناکی، وزش باد گاهی نسبتا' شدید، بارش باران و برف، مه و کاهش دما خواهد شد.

هواشناسی استان اضافه کرده است: با توجه به کاهش دما، وزش باد و بارش برف در جاده های مواصلاتی به ویژه گردنه های کوهستانی، به صورت زود گذر احتمال وقوع کولاک برف، یخبندان، لغزندگی و اختلال در تردد جاده ای دور از انتظار نخواهد بود.

اداره هواشناسی آذربایجان شرقی همچنین از احتمال آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها در نواحی کوهستانی طی روزهای آینده خبر داده و متذکر شده است: اقدامات پیشگیرانه لازم برای جلوگیری از حوادث و خسارات احتمالی به عمل آید.

براساس این گزارش، هم اکنون جلفا با ۱۱ درجه سانتی گراد گرم ترین و بستان آباد با ۲ درجه سانتی گراد سردترین شهرهای آذربایجان شرقی است.

دمای کنونی تبریز ۸ درجه سانتی گراد است.

46

کد خبر 1243417

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری