علائم بارداری دختر (1)


علائم بارداری دختر (1)

اولین مطلب از بسته تعیین جنسیت جنین به شما می گوید که اگر دختر حامله باشید، چه علائمی را تجربه می کنید و اصلا در چه شرایطی دختر دار می شوید.

نی نی بان: اولین مطلب از بسته تعیین جنسیت جنین به شما می گوید که اگر دختر حامله باشید، چه علائمی را تجربه می کنید و اصلا در چه شرایطی دختر دار می شوید.

علائم بارداری دختر (1)

فاکتورهای اثرگذار بر دختردار شدن


1. سن بالای والدین
هر چه قدر که سن زن و شوهر در هنگام اقدام برای بارداری بالاتر باشد شانس این که اسپرم دختردار تخمک را بارور کند، بیشتر است. معمولا زنانی که بعد از سی و پنج سال اقدام به بارداری می کنند و همسرشان بیش از 40 سال دارد بیش از سایرین با احتمال دختر دار شدن مواجه هستند. محققان این مسئله را به تغییرات هورمون های زنانه و کاهش کیفیت اسپرم و کاهش تولید اسپرم های پسردار با افزایش سن نسبت می دهند. علاوه بر این میزان رابطه زناشویی در سنین بالاتر کاهش پیدا می کند و این مسئله نیز با توجه به عمر طولانی تر اسپرم های دختر دار می تواند شانس شما را برای اینکه جنین تان دختر شود بالاتر ببرد.

2. تهوع شدید صبحگاهی
اگر حالت تهوع صبحگاهی شما خیلی شدید است و دچار هیپرمسیس گراویداروم یا همان استفراغ شدید بارداری هستید احتمال بیشتری وجود دارد که جنین تان دختر باشد. 13 مطالعه ای که در این زمینه انجام شده نشان داده است که 55 درصد از کودکانی که مادرشان در بارداری تهوع شدید داشته است، دختر هستند. محققان این مسئله را به افزایش هورمون استروژن در بارداری های دختردار نسبت می دهند.

3. اگر در مناطق آب و هوای گرمسیری اقدام به بارداری کردید
البته مشخص نیست که تأثیر شرایط آب و هوایی روی جنسیت جنین در کوتاه مدت خودش را نشان می دهد و مثلا اگر در سفر اقدام به بارداری کرده باشید می تواند کاری کند که جنین شما دختر باشد یا خیر ولی مطالعات بزرگ جمعیتی در سراسر دنیا نشان داده است که آمار تولد نوزادان دختر در مناطق آب و هوایی گرمسیر و نزدیک به خطر استوا بیش از سایر مناطق است. بر اساس یکی از فرضیه های مطرح شده در این زمینه تغییر هورمون ملاتونین در چنین شرایط اّب و هوایی است که می تواند روی جنسیت جنین اثر گذار باشد. چرا که در مناطق گرمسیری طول روز بیشتر است و همین مسئله روی ترشح هورمون ملاتونین اثر عکس دارد. علاوه بر این گروهی از پزشکان نیز معتقدند که در آب و هوای گرم شانس تولید اسپرم های پسردار کمتر است.

4. اقدام به بارداری در فصل زمستان
زوج هایی که در فصل زمستان اقدام به بارداری می کنند با شانس بیشتری برای دختردار شدن روبه رو هستند و اقدام به بارداری در فصل تابستان می تواند شانس شما را برای پسردار شدن بیشتر کند. به نظر می رسد این مسئله به خاطر احتمال بالاتر شیوع عفونت ها در فصل زمستان و آسیب پذیر بودن اسپرم های پسردار است. در حالی که اسپرم های دختردار مقوام ترند و شانس بیشتری برای بارور کردن تخمک دارند.

5. استرس یا کار کردن پدر در محل آلوده
مطالعات محدودی در این زمینه نشان داده اند که شغل پدر می تواند روی تعیین جنسیت فرزند اثر گذار باشد. این مطالعات نشان داده اند که استرس های شغلی پدر یا سر و کار داشتن وی با انواع آلودگی ها می تواند شانس دختر شدن جنین را بالا ببرد.
بر اساس یک مطالعه کوچک مشخص شده است که پدرانی که در یکی از مشاغل زیر مشغول به فعالیت هستند شانس بیشتری برای دختردار شدن دارند.
1. راننده حرفه ای
2. غواص حرفه ای
3. تکنیسین زیر دریایی
4. خلبان با تعداد پرواز زیاد در هفته
5. کارگر کارخانه آرد

6. مصرف داروهای تحریک تخمک گذاری
چند مطالعه در این خصوص در دنیا انجام شده و نشان داده است که مصرف داروهای تحریک تخمک گذاری توسط مادر شانس دختردار شدن را بالا می برد. اگرچه خیلی از متخصصان این فرضیه را مردود دانسته اند.

7. داشتن دو یا چند فرزند
داشتن بیش از دو فرزند از بارداری های قبلی شانس شما را برای اینکه جنین تان در بارداری فعلی دختر شود بالاتر می برد. چرا که هر چه تعداد بیشتری بارداری را تجربه کرده باشید سطح هورمون گونادوتروپین در بدن شما بیشتر خواهد بود.


علائم بارداری دختر
1. ضربان قلب کودک شما بیشتر از 140 ضربه در دقیقه باشد.
2. شکم تان در بارداری گرد باشد.
3. شکمتان در بارداری به سمت بالا باشد.
4. در طی دوازده هفته اول بارداری به شدت تهوع و استفراغ داشته باشید.
5. سینه چپ تان بزرگتر از سینه راست باشد.
6. به مدت چند دقیقه در آینه به خودتان نگاه کنید اما مردمک چشم هایتان گشاد نشود.
7. دل تان چیزهای شیرین مانند میوه و شیرینی و بستنی بخواهد.
8. پوست شما نرم باشد.
9. نوسانات خلقی زیادی داشته باشید.
10. اگر موهای تان نازک تر و خشک تر و بی حالت تر از قبل شود.
11. اگر رنگ ادرارتان زرد تیره باشد.

اگر می خواهید درباره تعیین جنسیت جنین در بارداری بیشتر بدانید ادامه مطالب این بسته را در این صفحه ببینید.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد پسرم | 60 متن تبریک روز تولد پسرم جدید و احساسی