عدم رعایت سرعت مطمئنه دلایل عمده تصادفات برون‌شهری است


عدم رعایت سرعت مطمئنه دلایل عمده تصادفات برون‌شهری است

سرهنگ جهانی گفت: دلیل عمده تصادفات رانندگی در معابر برون شهری تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه در معابر لغزنده بود.

سرهنگ «عین الله جهانی» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان با اشاره به علت تصادفات روز گذشته(یک شنبه 26 اسفند) در جاده های کشور گفت: روز گذشته دلیل عمده تصادفات رانندگی در معابر برون شهری تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه در معابر لغزنده بود.

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا با یبان اینکه عدم رعایت سرعت مطمئنه علت عمده تصادفات رانندگی دیروز در جاده های برون شهری کشور بود بیان کرد: سرعت مطمئنه سرعتی است که راننده قادر به کنترل وسایل نقلیه قبل از منجر شدن به وقوع حادثه باشد.

وی با اشاره به ماده 129 ایین نامه راهور ناجا تصریح کرد: رانندگان وسایل نقلیه موضف هستند دد تقاطع هایی که چراغ راهنمایی و رانندگی یا مامور پلیس راهور با تابلوی ایست وجود ندارد در پیچ ها ، جاده های تنگ و تپه ها و به طور کلی در محل هایی که موانعی در مسیر حرکت انها وجود داشته باشد و همچنین هنگام بارندگی در مه و کولاک و مانند آنها از سرعت وسیله نقلیه تا حدی که بر حسب مورد برای پرهیز از خطر یا تصادف ضرورت دارد بکاهند و یا سرعت مطمئن حرکت کنند.

جهانی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشتر محورهای مواصلاتی کشورامروز نیز همراه با باراندگی است و احتمال همین وضعیت در سفرهای آتی نوروزی وجود دارد ،هموطنان بایستی بدانند که رانندگی در معابر لغزنده بسیار متفاوت تر از رانندگی در معابر خشک است لذا رانندگان حتما باید دو موضوع مهم یعنی رعایت فاصله طولی مناسب با وسیله نقلیه جلویی و رعایت سرعت مطمئنه را مورد توجه قرار دهند که نقش مهمی در کاهش تصادفات و کشته های رانندگی دارند.

پایان پیام/35

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | بسته شدن صفحه اینستاگرام همسر سابق «مهدی قائدی»؛ علت چی بود؟