برگزاری مراسم جشن میلاد حضرت امام جواد(ع) در بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم(ع)


برگزاری مراسم جشن میلاد حضرت امام جواد(ع) در بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم(ع)

مراسم جشن میلاد جواد الائمه حضرت امام محمد تقی علیه السلام در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السلام برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، این مراسم شنبه ٢٥ اسفند ماه، بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلای بزرگ ری، با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد و مدیحه سرایی حاج حسین هوشیار برگزار می شود.

همچنین در سالروز ولادت آن حضرت مصادف با یکشنبه ٢٦ اسفند ماه بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در مصلاى بزرگ رى ، ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام آقای سعید جعفرى، به مولودی خوانی می پردازد.

امام محمد بن علی التقی علیهما السلام نهمین پیشوای شیعیان در سال 195ق. در مدینه دیده به جهان گشود. پدرش امام رضا علیه السلام و مادرش سبیکه نام داشت. مهم ترین لقب آن حضرت، جواد است. از امام جواد علیه السلام به عنوان مولودی پربرکت، یاد شده است.

مورّخان در تاریخ تولّد امام جواد علیه السلام ، اختلاف دارند؛ عده ای میلاد آن حضرت را دهم رجب، برخی 15 ماه رمضان و بعضی نیز 19 ماه رمضان سال 195 ه.ق در شهر مدینه می دانند.

دوران ولادت امام جواد علیه السلام یکی از سخت ترین دوران ها برای اهل بیت علیهم السلام بود. این دوران، مصادف با خلافت مأمون، یکی از قدرتمند ترین و سیاست مدار ترین خلفای عباسی بود و علاوه بر این در میان شیعیان، انحرافات و اختلافات عجیبی به چشم می خورد که یکی از مهم ترین آنها فتنه واقفیه بود که امام رضا علیه السلام آنها و پیروانشان را به اصحاب الحمار تشبیه کرده است.

در این دوره در بین شیعیان خاص آن حضرت نیز زمزمه هایی به گوش می رسید که موجب آزار و رنجش آن امام می شد؛ زیرا شیعیان بر این عقیده بودند که یکی از نشانه های امام این است که بعد از خود جانشینی دارد که الزاما باید فرزند وی باشد و امام رضا علیه السلام تا سن 44سالگی از هیچ یک از کنیزان و همسران خود صاحب فرزند نشده بودند و این اتفاق، زمینه را فراهم کرده بود تا حتی شیعیان خاص آن حضرت نیز بدگمان شده، در امامت او تشکیک کنند.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قالیباف به خاطر ائتلاف دوستان خودرا قربانی کرد/ قالیباف برای انتخابات مجلس دوازدهم یک ا...