پرونده اخلال درنظام اقتصادی برای گران فروشان تشکیل می شود


پرونده اخلال درنظام اقتصادی برای گران فروشان تشکیل می شود

یاسوج- ایرنا- دادستان یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد هشدار داد: برخی اصناف و بازاریان غیر منصف و گران فروش که بدون توجه به مصوبات ستاد تنظیم بازار استان اقدام به گران فروشی، احتکار و یا کم فروشی کنند پرونده اخلال در نظام اقتصادی با جرایم سنگین برای آنها تشکیل می شود.

به گزارش ایرنا، مهرداد کرمی روز دوشنبه در جمع برخی از فعالان اقتصادی و اتحادیه های مختلف و اصناف در محل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که مدیران اتحادیه مختلف و اصناف با رصد دقیق ، کنترل و نظارت بر بازار مراقب باشند که در چنگال این قانون سخت گرفتار نشوند.
وی تصریح کرد: اراده دستگاه قضایی و سایر ارکان نظام، دولت و دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی در سطح کشور بر ضرورت سخت گیری و برخورد قاطع و بدون مماشات با اخلال گران در نظام اقتصادی است.
کرمی یادآور شد: مدیران اتحادیه و اصناف باید شرایط موجود کشور و فشارهای اقتصادی و معیشتی بر مردم را درک و با کنترل و مدیریت صحیح بازار به ایجاد ثبات و آرامش اقتصادی کمک کنند.
وی با بیان اینکه ثبات اقتصادی در شرایط موجود مهمترین مولفه در ایجاد امنیت و نظم عمومی در جامعه محسوب می شود، گفت: به همان میزان نیز هر کسی در بر هم زدن آرامش و اخلال در نظام اقتصادی نیز سهیم باشد به عنوان مجرم و حتی در برخی پرونده های سنگین نیز عنوان مفسد فی الارض معرفی خواهد شد.
دادستان یاسوج تاکید کرد: در زمینه التهاب در سطح بازار هیچ کس حتی مدیران مربوطه و کم کار در این راستا حاشیه امنی نخواهند داشت.
وی همچنین بر ضرورت همراهی و همکاری با دولت و دستگاه های متولی در حوزه اقتصادی و مدیریت بازار برای ساماندهی و ایجاد امنیت اقتصادی در شرایط موجود تاکید کرد.
کرمی ادامه داد که دستگاه قضایی با تمام ظرفیت و عزم راسخ برای مدیریت صحیح ،ساماندهی و ایجاد شرایط امن در بازار وارد میدان شده و با قدرت و قاطعیت با هرگونه بی نظمی، اخلال و فساد در سطح بازار و اقتصاد برخورد خواهد کرد.
کرمی همچنین بر ضرورت حضور مستمر و میدانی اعضای شورای قضایی استان و سایر دستگاه های متولی از سطح بازار به صورت نامحسوس تاکید کرد.
کرمی یادآور شد: سازمان صنعت، معدن و تجارت ، تعزیرات حکومتی و امور صنفی استان نیز با رصد دقیق ، روزانه و مستمر و نیز افزایش نیروهای ناظر با قدرت و صلابت کنترل بازار را در دست گیرند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی نیز برخورد بدون اغماض با اخلال گران و بر هم زنندگان تنظیم بازار به ویژه در ایام نوروز امسال را یادآور شد و گفت: وظیفه این نهاد رسیدگی به شکایات ارجاعی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت و مردم است.
رضا زیرایی افزود: تعزیرات حکومتی از آنجا که خود مستقیم نمی تواند برای برهم زنندگان و اخلال گران در سطح بازار تشکیل پرونده دهد از دستگاه های متولی به ویژه حوزه بازرسی سازمان صنعت،معدن و تجارت خواست با جدیت و قاطعیت بیشتری در این راستا اقدام کند.
وی بیان کرد: مردم نیز می توانند هرگونه اخلال در سطح بازار را به مراجع ذیصلاح و در اسرع وقت گزارش دهند.
زیرایی تصریح کرد: درج نکردن قیمت ها بر روی کالاها ، سهل انگاری و کوتاهی در ارائه اسناد مربوط به ورود و خروج کالا ،میزان فروش و همچنین نوسانات قیمتی و افزایش خودسرانه و بدون هماهنگی در قیمت ها از مشکلات و چالش های عمده در سطح بازار این استان است.
بیشترین نوسانات و افزایش خودسرانه قیمت ها مربوط به بازار پرتلاطم گوشت قرمز است که برخی قصابان در سایه چنین وضعیت بحرانی و با فرصت طلبی دلالان و واسطه گران هم اینک قیمت این محصول را تا مرز کیلویی 800 هزار تا یک میلیون ریال به فروش می رسانند.
برخی مرغ فروشی ها نیز در حالی که بر اساس قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ را باید 115 هزار ریال به فروش برسانند در برخی مناطق قیمت مرغ از مرز بیش از 150 هزار ریال نیز گذشته است.
3016/6110

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال