سودی به قیمت بیماری


سودی به قیمت بیماری

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: صاحب قلیان‌سراها از محل بیمار کردن مردم سود کلان می‌برند.

محمدرضا صائینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: اقدامات نوروزی حوزه بهداشت از 20 اسفند تا 20 فروردین خواهد بود و 10 اکیپ عملیاتی نظارت‌های لازم را در خصوص مسائل بهداشتی انجام خواهند داد.

این مسئول با اشاره به مهم‌ترین فعالیت‌ها در این حوزه، ادامه داد: هماهنگی و مشارکت بین‌بخشی و برون‌بخشی، آموزش و اطلاع‌رسانی عمومی، پایش، نظارت و بازرسی و گزارش‌دهی، از جمله فعالیت‌ها خواهد بود.

وی ‏با بیان اینکه هماهنگی با اصناف و سازمان صمت انجام شده است، افزود: نظارت‌های لازم بر ترمینال، قطارها و اتوبوس‌ها، استخرها، اماکن بین‌راهی، رستوران‌ها و قنادی‌ها انجام خواهد شد.

صائینی تعداد کل بازرسی‌ها در طرح سلامت نوروزی سال 97 را 12 هزار 552 مورد اعلام کرد و گفت: معدوم‌سازی مواد غذایی نیز 12 هزار 646 کیلوگرم بود و توجه به این مهم در نظارت همواره مورد تاکید است.

وی با اشاره به آمار مصرف دخانیات در استان، یادآور شد: 10 درصد افراد بالای 18 سال در استان سیگار مصرف می‌کنند و 13 درصد نیز مصرف قلیان دارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با بیان اینکه صاحب قلیان‌سراها از محل بیمار کردن مردم سود کلان می‌برند، خاطرنشان کرد: نصب برخی تابلوها در برخی مغازه‌ها تبلیغ دخانیات بوده و باید جلوی این کار گرفته شود.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انتشار جزئیاتی تازه از دیدار رئیس اقلیم کردستان با رهبر انقلاب+ عکس