دومین جلسه دادگاه تعاونی های البرز ایرانیان و ولی عصر آغاز شد


دومین جلسه دادگاه تعاونی های البرز ایرانیان و ولی عصر آغاز شد

تهران- ایرنا- دومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده تعاونی‌های البرز ایرانیان و ولی عصر(عج) امروز شنبه در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست ابوالقاسم صلواتی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا امیرحسین آزاد، حسن قریانی، محمد بهرامی حسن آباد و احسان حیدری متهمان این پرونده 353 جلدی هستند و نماینده دادستان هفته گذشته در اولین جلسه، اتهام آنان را افساد فی الارض از طریق اخلال عمده در نظام اقتصادی با علم به موثر بودن اقدامات اعلام کرد.
سپرده گذاران این دو موسسه بالغ بر 91 هزار نفر هستند که 6 هزار و 36 نفر آنان به دادگاه شکایت کرده اند.
موسسه مالی البرز ایرانیان از سال 91 تا 96 حدود 46 هزار میلیارد تومان گردش مالی داشته و موسسه ولی عصر از اردیبهشت 94 تا اسفند 96 در حدود 17 هزار میلیارد تومان بوده است.
حدود 1400 میلیارد تومان تعهدات موسسه البزر و حدود 259 میلیارد تومان از تعهدات مالی موسسه ولی عصر به سپرده گذاران هنوز پرداخت نشده و باقیمانده است.
دولت با ایجاد خط اعتباری 700 میلیارد تومانی به دو بانک تجارت و کشاورزی ماموریت داد تا مطالبات سپرده گذاران را تسویه کنند که بانک تجارت تاکنون 630 میلیارد تومان به 16 هزار و 200 نفر از سپرده گذاران موسسه البرز پرداخت کرده و بانک کشاورزی نیز 135 میلیارد تومان به 15 هزار نفر از سپرده گذاران موسسه ولی عصر پراخت کرده و با آنان تسویه حساب کرده است.
اجتمام*1003*1834

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا