نوروز مهربانی و همدلی/ صباغیان بافقی:حقوق کسانی که بسیار زیاد است کاهش پیدا کند تا درد مردم را بهتر درک کنند/ اوضاع طبقات محروم را خیلی خوب نمی‌بینم


نوروز مهربانی و همدلی/ صباغیان بافقی:حقوق کسانی که بسیار زیاد است کاهش پیدا کند تا درد مردم را بهتر درک کنند/ اوضاع طبقات محروم را خیلی خوب نمی‌بینم

 شفقنا- پایگاه خبری شفقنا طی فراخوانی آحاد مردم مسولین، سیاستمداران و سرشناسان حوزه های مختلف را دعوت کرد تا در کمپینی  به نام «نوروز مهربانی و همدلی» شرکت کنند و هر آنچه در توان دارند بگذارند تا در همه سطوح  از اقشار و افراد ضعیف و محروم جامعه حمایت معنوی و مادی شود. شفقنا شعار خود را در این کمپبن «عید ما روزی […]

نوروز مهربانی و همدلی/ صباغیان بافقی:حقوق کسانی که بسیار زیاد است کاهش پیدا کند تا درد مردم را بهتر درک کنند/ اوضاع طبقات محروم را خیلی خوب نمی‌بینم

شفقنا- پایگاه خبری شفقنا طی فراخوانی آحاد مردم مسولین، سیاستمداران و سرشناسان حوزه های مختلف را دعوت کرد تا در کمپینی به نام «نوروز مهربانی و همدلی» شرکت کنند و هر آنچه در توان دارند بگذارند تا در همه سطوح از اقشار و افراد ضعیف و محروم جامعه حمایت معنوی و مادی شود. شفقنا شعار خود را در این کمپبن «عید ما روزی است که دست یک محروم را بگیریم» قرار داد. بدین منظور طی گفت وگوهایی که با افراد مختلف داشته ایم نظر آنان را در این خصوص جویا شدیم.

محمدرضا صباغیان بافقی در گفت و گو با خبرنگار شفقنا اظهار کرد: در کشور ما مسوولین در شعار دادن برای کمک به محرومین بسیار فعال وارد می‌شوند اما در عمل بسیار ضعیف هستند. در جامعه ای که ساختارها درست نباشد طبیعتا این اتفاق می افتد چون سلیقه و نفوذ حرف اول را می زند.

او ادامه داد: اقشار محروم و ضعفا چون نفوذ ندارند طبیعتا حقشان اعاده نمی شود ولی اقشاری که نفوذ دارند و در رده های بالا هستند بهترین امتیازات را می گیرند.

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس باید این وضعیت را تغییر دهد؛ به عبارت دیگر اولین نهادی که باید در اصلاح این وضعیت پیش قدم باشد مجلس شورای اسلامی است اما نمی‌تواند کاری از پیش ببرد چون خودش ذی نفوذ است. بسیاری از نماینده های مجلس یا هیات علمی هستند یا در وزارت نفت و آموزش عالی حضور دارند و بهایی به این مسایل داده نمی شود؛ البته خیلی قشنگ شعار می دهند اما عمل نمی‌کنند.

صباغیان بافقی در خصوص تبعات شکاف طبقاتی در جامعه گفت: هر چه شکاف طبقاتی و فاصله فقیر و غنی بیشتر شود خطرناک خواهد بود چراکه آستانه تحمل مردم اندازه ای دارد و یک روزی خودش را نشان می دهد؛ به عبارت دیگر اکثر حکومت ها و جوامعی که آسیب دیدند به خاطر همین فاصله طبقاتی بوده است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با بیان اینکه اکثر مسوولین به دلیل حقوق بالا اقشار محروم را خیلی درک نمی کنند ادامه داد: ما در حال حاضر مشکلات مالی زیادی داریم و اقشار محروم جامعه در سختی زندگی می‌کنند و در این شرایط باید حقوق کسانی که بسیار زیاد است کاهش پیداکند تا درد طبقات پایین را بهتر درک کنند.

او در پایان خاطرنشان کرد: من اوضاع طبقات محروم را خیلی خوب نمی‌بینم مگر اینکه از لحاظ زندگی همسطح با مردم شویم و باید هم اینگونه شود چراکه در غیر اینصورت آینده خطرناکی خواهیم داشت.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید