سالانه 7درصد درآمد ناخالص ملی کشور صرف هزینه تصادفات رانندگی می شود


سالانه 7درصد درآمد ناخالص ملی  کشور صرف هزینه تصادفات رانندگی می شود

سردار هادیان فر گفت: بررسی ها نشان می دهد که سالانه نزدیک هفت درصد درآمد ناخالص ملی کشور صرف هزینه تصادفات رانندگی می شود که می توان با برنامه ریزی مناسب و فراهم کردن امکانات این مسئله را 10 تا 15 درصد کاهش داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، سردار «کمال هادیانفر» امروز چهارشنبه (22 اسفند) در رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر نوروز 98 گفت: پلیس راهور ناجا با هدف گذاری مشترک به منظور هم افزایی و همسو کردن فعالیت ها، منابع و ظرفیت های سازمان های ذیربط برای روان سازی ترافیک و افزایش ایمنی عبور و مرور هر ساله اقدام به اجرای طرح های مشترک ترافیکی مانند طرح های تابستانی، زمستانی، اربعین حسینی و طرح نوروزی با سایر سازمان های دخیل در امر ترافیک می کند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در ادامه بیان کرد: در سال های اخیر با تلاش و اقدامات مجدانه پلیس و سایر دستگاه های مرتبط با ترافیک شاهد ارتقای انضباط ترافیکی و افزایش سطح آگاهی اقشار مختلف جامعه و رشد فرهنگ ترافیک در کشور می باشیم.

وی تصریح کرد: یکی از محورهای اصلی و اساسی پلیس برای گسترش و بحث انضباط ترافیکی بهره گیری از حداکثر ظرفیت ها و امکانات موجود به خصوص رسانه های ارتباط جمعی و به ویژه رسانه ملی، جلب مشارکت گروه های مرجع و اقشار مختلف در امر ارتقای فرهنگ ترافیک، استفاده از تکنولوژی و فناوری های جدید برای کنترل رفتار رانندگان به ویژه رانندگان ناوگان مسافری و استفاده از ظرفیت بسیار خوب فضای مجازی بوده که خوشبختانه آثار و نتایج قابل قبولی در بر داشته است.

سردار هادیان فر در ادامه افزود: مهمترین آنها در قالب کاهش تصادفات و کشته های حوادث رانندگی متبلور گشته به طوری که تعداد کشته های رانندگی از 27 هزار و 760 نفر در سال 84 به 16 هزار و 201 نفر در سال 96 تقلیل یافته که تعداد یازده هزار و 599 نفر معادل 41.6 درصد کاهش نشان می دهد، این در حالی است که در این بازه زمانی تعداد خودروهای کشور بیش از 186 درصد و تعداد موتورسیکلت ها 154 درصد و دارندگان گواهینامه رانندگی بیش از 118 درصد رشد داشته و این در حالی است که همچنان با افزایش 10 تا 15 درصدی سفرها در سطح کشور روبرو هستیم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه آمار جان باختگان به طور متوسط روزانه 44 نفر و مصدومان حدود 920 نفر همچنان آمار بالایی است، تصریح کرد: تا جایی که مقام معظم رهبری حوادث رانندگی را به عنوان یکی از دغدغه های خود مطرح نموده و در دیدار مسئولان ستاد تسهیلات نوروزی در سال 92 امر کردند امر کردند هرچه ممکن است تلاش را بیشتر کنید و حوادث و سوانح را به حداقل ممکن برسانید لذا این تعداد کشته های حوادث رانندگی شایسته کشور ما نیست و بایستی با همکاری و تلاش بیشتر و رفع موانع و مشکلات موجود و تقویت نقاط کشور برای ارتقای امنیت ترافیکی و کاهش تصادفات و خسارات جانی و مالی ناشی از آن بیش از پیش بکوشیم.

سردار هادیان فر با بیان اینکه سالانه نزدیک به هفت درصد درآمد ناخالص ملی کشور صرف هزینه تصادفات رانندگی می شود، خاطرنشان کرد: می توانیم با برنامه ریزی مناسب و فراهم کردن امکانات و برطرف کردن برخی از مشکلات و موانع فرارو سوانح و حوادث رانندگی را سالیانه 10 تا 15 درصد کاهش داد.

وی در ادامه افزود: تجربه نشان داده است که می توان با اقدامات مفید و موثر و رفع کاستی ها و تنگناهای موجود تقویت و افزایش توان در دستگاه های متولی در امر ترافیک و ایجاد وفاق، همدلی و همراهی بین بخشی و پرهیز از اقدامات جزیره ای و موازی بر مشکلات موجود فائق آمد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تصریح کرد: با شعار ترافیکی پرهیز از خطر و آرامش در سفر در سراسر کشور طرح ترافیکی نوروز سال 98 از 25 اسفندماه آغاز و تا پایان 17 فروردین 98 ادامه خواهد داشت. پلیس راهور ناجا با حضور 35 هزار نفر نیرو و با مشارکت بیش از 65 هزار نیرو از سایر دستگاه های دیگر و بیش از 10 میلیون نفر همیار پلیس 800 هزار نفر فرهنگ یار ترافیک، معلمان و 100 هزار نفر بازرس نامحسوس مردمی طرح نوروزی سال 98 را آغاز می کند.

وی بیان کرد: پلیس راهور با آغاز طرح نوروز سال 98 و استفاده از تجهیزات و تکنولوژی های جدید شامل دو هزار دستگاه دست افزار موبایلی ثبت تخلفات، 1200 ردیاب لحظه ای برای کنترل گشت های پلیس راه و راهور و هزار دستگاه دوربین البسه، 1300 دستگاه خودروی کمکی و سایر رده های ناجا و همچنین بهره گیری از چهار هزار و 500 نیروی کمکی برای کنترل رفتار رانندگان پر خطر استفاده می کند.

پایان پیام/35

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...