بزرگترین راهپیمایی میلیونی تاریخ الجزایر ضد بوتفلیقه


بزرگترین راهپیمایی میلیونی تاریخ الجزایر ضد بوتفلیقه

منابع سیاسی الجزایر از برگزاری بزرگترین راهپیمایی مسالمت آمیز مردمی در طول تاریخ الجزایر ضد تصمیمات بوتفلیقه در جمعه آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، منابع سیاسی عالی رتبه در الجزایر در اظهارات ویژه به «خلیج آنلاین» فاش کردند: احزاب سیاسی مخالف با همکاری اتحادیه ها و موسسه های دولتی و خصوصی به آماده سازی بزرگترین راهپیمایی مسالمت آمیز در طول تاریخ الجزایر ضد تصمیمات اخیر «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس جمهوری الجزایر اقدام می کنند.

این منابع تاکید کردند: این راهپیمایی مردمی مسالمت آمیز و گسترده پس از نمازجمعه این هفته(24 اسفند) در سراسر الجزایر که شامل 48 ایالت است، برگزار خواهد شد و همه مردم مخالفت خود را نسبت به تصمیمات بوتفلیقه درباره انتخابات ریاست جمهوری اعلام می کنند.

این منابع پیش بینی می کنند که تعداد شرکت کنندگان در این راهپیمایی مسالمت آمیز گسترده به 10 میلیون نفر برسد. این راهپیمایی بزرگترین و پراهمیت ترین راهپیمایی در تاریخ جدید الجزایر به شمار می آید که خواهان لغو تصمیمات رئیس جمهوری هستند.

بوتفلیقه(82 ساله) شب دوشنبه(20 اسفند) با اعلام انصراف خود از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر با انتشار بیانیه ای به تعویق افتادن این انتخابات را که قرار بود در آوریل آینده برگزار شود، اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است که جمهوری جدیدی به دست نسل جدید الجزایری تدوین خواهد شد و انتخابات تا زمان ایجاد آرامش به تاخیر می افتد.

«علی بن فلیس» نخست وزیر پیشین الجزایر درباره این بیانیه گفت: این کشور شاهد تعدی بر قانون اساسی است. اقدام بوتفیلقه در به تاخیر انداختن انتخابات غیر قانونی است.

فلیس افزود: این بیانیه به معنای تمدید دوره چهارم ریاست بوتفلیقه است.

مردم الجزایر از سه هفته پیش اعتراض های گسترده خود را در مخالفت به نامزدی بوتفلیقه برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند. حال وی با انصراف از این انتخابات قصد دارد با اتخاذ تدابیری طول عمر ریاست خود را به دو سال دیگر افزایش دهد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات