300 درنای خاکستری در بند سلامی خواف فرود آمدند


300 درنای خاکستری در بند سلامی خواف فرود آمدند

گناباد- ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست خواف گفت: 300 درنای خاکستری به تازگی در بند تاریخی سلامی این شهرستان فرود آمدند.

به گزارش روز سه شنبه اداره حفاظت محیط زیست خواف سعید توانا افزود: این پرنده ها در مسیر مهاجرت خود از سیبری و روسیه در این شهرستان فرود آمدند.
وی ادامه داد: خواف با توجه به موقعیت خود در مسیر کریدور مهاجرت پرندگان از دیگر کشورها و به خصوص منطقه سیبری روسیه قرار دارد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست خواف گفت: حفاظت از این پرنده های مهاجر با توجه به آغاز مهاجرت در همه آبگیرها، برکه ها، سدها و بندهای سطح این شهرستان به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد و محیط بانان با هدف پایش و کنترل احتمالی بیماری آنفلوآنزا و نیز جلوگیری از شکار و صید پرندگان مهاجر فعال هستند.
توانا افزود: علاوه بر درنا انواع پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی همچون حواصیل خاکستری، حواصیل سفید، کشیم بزرگ، اردک سر سبز، خوتکا، مرغابی و آنقوت با آغاز فصل سرما به دشتهای خواف مهاجرت و در آبگیرهای این شهرستان شش ماهه دوم سال را سپری می کنند.
درناها پرندگانی بزرگ با پاها و گردن بلند، دم به نسبت کوتاه، بالهای دراز و منقاری بلند و قطور هستند که ظاهری شبیه لک‌ لک دارند و به صورت گروهی مهاجرت می‌کنند.
مرکز شهرستان 140 هزار نفری خواف با چهار منطقه حفاظت شده محیط زیست در فاصله 267 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد و دارای 123 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان است.
1922/2095


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش عقرب در هفت سر اژدها کیست؟