نقش جوانان در حفظ انقلاب ستودنی است


نقش جوانان در حفظ انقلاب ستودنی است

بجنورد-ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: نقش جوانان در پیروزی، حفظ، تثبیت و استمرار انقلاب و مقابله با توطئه های ریز و درشت دشمنان در طول 40 سال انقلاب بی بدیل و ستودنی است.

به گزارش ایرنا ولی الله حیاتی روز دوشنبه در همایش گام دوم در عصر جدید از جوانان به عنوان محور اصلی شکل گیری انقلاب در مقابله با رژیم طاغوت و متمرکز کردن مردم برای پیروزی انقلاب یاد کرد.
وی افزود: امروز انقلاب در اوج قله های عزت و مقاومت قرار دارد که در مجامع بین المللی سخن بسیاری برای گفتن دارد و به جزیره ثبات و امنیت در منطقه تبدیل شده است.
حیاتی با بیان اینکه رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، حجت را بر همه تمام کرده و سیاست های کلان کشور را ترسیم کردند، گفت: رهبری مخاطب اصلی خود را در این بیانیه جوانان قرار داد زیرا هر جا جوانان پای کار آمده اند، پیروزی حاصل شده است.
وی افزود: امروز باید با تکیه بر همین نیروهای جوان در عرصه های مختلف علمی، فناوری و پژوهشی و مدیریتی، امید بزرگی را برای آینده انقلاب رقم بزنیم.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار خراسان شمالی بر استفاده از جوانان متدین و متخصص در حلقه های مدیریتی تاکید و ابراز امیدواری کرد در بومی سازی گام دوم انقلاب، اقدامات عملی صورت گیرد.
وی اظهار داشت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و همدلی هستیم و همه باید حول همین محور حرکت کنیم تا گام های بلندی را برای اعتلای انقلاب برداریم.

* پیام انقلاب باید با اقتدار مخابره شود
امام جمعه بجنورد نیز در این همایش از خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی به عنوان مهمترین موارد طرح شده رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب یاد کرد و گفت: این نشان می دهد که نه تنها مرزهای جغرافیایی نباید مانع صدور انقلاب شود بلکه باید پیام انقلاب با اقتدار به دنیا مخابره شود.
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، داشتن نیروی انسانی کارآمد، ابزار لازم برای رسیدن به اهداف و مدیریت کارآمد را از مسائل مطرح شده در این بیانیه برای رسیدن به اهداف دانست.
وی افزود: مدیران و برنامه ریزان باید با تجربه 40 ساله، تصمیم بگیرند و نمایندگان نیز قوانین و راهکارهای جدیدی برای 40 ساله دوم تصویب کنند زیرا که در عصر جدید با قالب های کهن نمی توان مدیریت جهادی داشت.
حجت الاسلام یعقوبی با تاکید بر لزوم مدیریت کارآمد برای به کارگیری استعدادها و امکانات، گفت: امروز در چهل سالگی انقلاب به جایی رسیده ایم که آمریکا حاضر است با ما طرف حساب باشد ولی ما او را در حد خود نمی دانیم.
وی افزود: ما که روزگاری سیم خاردار نداشتیم امروز به جایی رسیده ایم که موشک با برد 2 هزار کیلومتر داریم و پیام اقتدار خود را به دنیا نشان داده و از وابستگی خارج شده ایم.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه بیانیه رهبری پایه های تمدن سازی جهان اسلام را در هفت بند معرفی کرده، اظهار داشت: امروز دوران تمدن سازی و تداوم انقلاب است.
وی افزود: رسالت این بیانیه نه تامینی، که تبیینی است تا روح قانون اساسی با نگاه به عصر و مقتضیات جدید، متناسب با پیشرفت های دنیا تبیین شود.
وی گفت: این بیانیه روح و کالبدی دارد که امید را به ویژه در بین جوانان ترویج می کند بنابراین اگر جوانان مستعد در بدنه نظام به کار گرفته شوند با پشتوانه تجربه بزرگترها می توانند با روحیه انقلابی و جهادی بسیاری از مشکلات را حل کنند.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی یادآور شد: جوانان باید پیشگام در شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن باشند و جلو محاصره اقتصادی را بگیرند و با نشانه گرفتن پایگاه های تبلیغاتی دشمنان، جلو شبهه و فساد را بگیرند و نهال امید را در جامعه پرورش دهند.
وی گفت: رهبری در این بیانیه پنج مرتبه به جهاد و 40 مرتبه به جوان اشاره کرده اند، بنابراین ریشه ای ترین جهاد در این است که ترس و یاس را از مردم دور کرده و نهال امید را در دل آنها بکاریم.
وی اظهار داشت: این بیانیه یک سند بالادستی است که باید به عنوان سرلوحه کار روزانه در برنامه های مدارس، دانشگاه ها و مراکز اداری و مردمی مطرح شده و مفاتیح التمدن ما باشد.
در این همایش که با حضور جمع بسیاری از جوانان در محل مصلای حضرت امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، چند تن از جوانان انقلابی پیرامون اهداف این بیانیه مطالبی را ارائه داده و پیشنهادهایی را مطرح کردند.
ط/5132

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رهبری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید