حوزه های فرهنگی و هنری باید آراسته به دین شود/لزوم بکارگیری جوانان در مدیریت مساجد


حوزه های فرهنگی و هنری باید آراسته به دین شود/لزوم بکارگیری جوانان در مدیریت مساجد

حسن نژاد گفت: حوزه های فرهنگی و هنری باید آراسته به دین شود و باید از ظرفیت های مساجد برای این مساله استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام « حسین حسن نژاد»، یکشنبه شب ( 19 اسفندماه) در همایش گام دوم انقلاب " بچه‌های مسجد" آیین تجلیل از فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران در سالن همایش دانشگاه آزاد اسلامی ساری افزود: مسجد دارای ظرفیت های مختلف در پیروزی و بعد از انقلاب است و باید از این ظرفیت ها بدرستی استفاده شود.

وی با بیان اینکه مساجد پایگاه بی بدیل اسلامی است؛ تصریح کرد: اگر از این ظرفیت به درستی استفاده شود در تعمیق فرهنگ دینی در بین اقشار مختلف بسیار اثرگذار است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: مسجد مختص قشر و صنف و گروه خاصی نیست و متعلق به همه مردم جامعه است و باید از ظرفیت های نسل جوان به عنوان یک فرصت در مساجد استفاده شود.

حسن نژاد افزود: مسجد باید همه نیازهای جوانان را تامین کند که جدی ترین آن بینش درست، قدرت فهم و دفاع منطقی در مسائل دینی است و همه آحاد جامعه و مسئولان باید در این بخش کمک کار باشند.

وی اضافه کرد: برای آینده بهتر باید جوانان دانش محور بوده و با اگاهی، قدرت تحلیل داشته باشند تا با استفاده از این مجموعه دانش، فرصت تصمیم گیری و تصمیم سازی داشته و بهره وری در تعالیم دینی افزایش یابد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اشاره به اینکه در قرآن تاکید فراوان بر آبادانی شد؛ خاطر نشان کرد: این آبادانی تنها مساله فیزیکی نیست بلکه باید نشاط اسلامی و مذهبی و نگاه به مسائل روز را تقویت کرد تا نسلی قدرتمند تربیت شود.

حسن نژاد ادامه داد: مسجد دارای توانایی بالایی است و اگر قرار است در سنگر امن مسجد قرار گیریم برای مقابله با جنگ نرم باید کارکرد این سنگر عوض شود.

وی افزود: جوانان از اصل مسجد رویگردان نیستند اما باید فضایی ایجاد شود تا از همه ظرفیت های مساجد استفاده کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: جوانان باید در اداره مساجد ورود کرده و از نظرات و دیدگاههای انان در امور مساجد استفاده شود.

پایان پیام/175

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ 15 اردیبهشت + دانلود غزل حافظ