بودیمیر و رادو تا آخر هفته صبر می‌کنند


پرسپولیس یا باید پول رادوشویچ و بودیمیر را بپردازد و یا منتظر جدایی و شکایت آنها به فیفا باشد.

همه‌ی بازیکنان پرسپولیس شاکی و ناراضی‌اند اما ماریو بودیمیر و بوژیدار رادوشویچ بیشتر. مثل خیلی دیگر از پرسپولیسی‌ها، رادو هم دریافتی‌اش هنوز به 30 درصد نرسیده و بدتر اینکه تنها بازیکنی است که پاداش فینالیست شدن پرسپولیس را دریافت نکرده. هموطن تازه‌وارد او بودیمیر هم از این شاکی است که باشگاه حتی قسط اول پولش را که قرار بود موقع امضای قرارداد پرداخت کند، هنوز پرداخت نکرده است. هر دو به این بدقولی معترض شدند اما رادو با پررنگ‌ کردن مصدومیت کمرش و ماریو هم با تهدید باشگاه. هر دو اما ظاهرا به یک جا رسیده‌اند: ترک پرسپولیس. البته که باشگاه جدایی‌شان را تکذیب کرده اما حتما می‌داند که بدقولی دوباره‌اش این دو بازیکن را روانه‌ی کرواسی خواهد کرد. آنها البته تا آخر هفته صبر می‌کنند، فقط تا آخر هفته.

بودیمیر و رادو تا آخر هفته صبر می‌کنند

نه اینکه رادوشویچ مصدوم نباشد اما دیگر همه می‌دانیم که دلیل اصلی غیبت‌ او در بازی با نفت مسجدسلیمان این مصدومیت نبود. مشکلی که بین این دروازه‌بان کروات و پرسپولیس فاصله انداخته، بی‌پولی و بدقولی‌های باشگاه است که البته این روزها همه‌ی بازیکنانش شاکی‌اند. حق هم دارند البته. تا اینجای کار که چهار هفته از نیم‌فصل دوم گذشته، باشگاه پرسپولیس تنها 30 درصد از پول قرارداد بازیکنانش را پرداخت کرده و همچنان جز وعده، چیزی برای آنها ندارد.

بدقولی‌های باشگاه کار را به جایی رساند که بازیکنان پیش از بازی با پدیده تصمیم به اعتصاب گرفتند و تهدید کردند که اگر باز هم به مشکلات مالی‌شان بی‌توجهی شود، تمرین را تعطیل خواهند کرد. این اعتصاب اما هرگز به مرحله‌ی اجرا درنیامد و پرسپولیسی‌ها از تهدیدشان گذشتند. دلیلش البته نه حرف‌ها و وعده‌های تازه‌ی آقای سرپرست، بلکه توافق خودشان بود.

بعد از اینکه سیدجلال حسینی به عنوان نماینده‌ی بازیکنان دلخوری و اعتراض آنها را به گوش ایرج عرب رساند، او در محل تمرین حاضر شد و در هم‌نشینی با بزرگ‌ترهای تیم خواست که تا پرداخت بعدی باشگاه، سکوت و آرامش را برقرار کنند. با این حال تاکید هم کرد که حامی مالی باشگاه نه تنها به پرسپولیس بدهکار نیست، بلکه بیش از آنچه باید به این باشگاه پرداختی داشته و آنها برای تامین اعتبار، باید دنبال راه‌های تازه‌تری باشند.

پرسپولیسی‌ها اما از اول هم دنبال تعطیلی ترین نبودند و بحث اعتصاب هم تنها یک ترفند بود برای فشار آوردن به باشگاه. برای همین است که الان همه به مصدومیت‌های پشت سر هم بازیکنان شک برده‌اند و آنها را غیرواقعی و مصلحتی می‌دانند.

بودیمیر و رادو تا آخر هفته صبر می‌کنند

نخستین بازیکنی که گفت به دلیل مصدومیت نمی‌تواند تمرین کند و در بازی‌ها همراه پرسپولیس باشد، بوژیدار رادوشویچ بود که اتفاقا یک روز از هفته‌ی پیش را اصلا به محل تمرین نرفت اما از روزهای بعد فقط در سالن بدنسازی می‌کرد و بهانه‌اش هم مصدومیت بود. او حتی به مسجدسلیمان نرفت تا به قول خودش در تهران کمر آسیب‌دیده‌اش را درمان کند و همچنان به تمرین انفرادی مشغول است.

درباره‌ی مصدومیت سیدجلال هم داستا همین بود. گفتند عصبانیت این روزهای کاپیتان بخاطر بی‌توجهی به مشکلات مالی بازیکنان و پرداخت‌های اندک باشگاه است و او به همین دلیل خود را به مصدومیت زده. اتهام سنگینی است که درباره‌ی مصدومیت تازه‌ی شجاع خلیل‌زاده و کمال کامیابی‌نیا هم آن را شنیدیم اما نمی‌توان جدی‌اش گرفت. دست‌کم تا وقتی که خودِ بازیکنان حرفی نزده‌اند و پزشکان هم برای هر مصدومیت یک ام‌آر‌آی رو می‌کنند.

مورد بعدی که به مسائل مالی ربط داده بود، بازی نکردن ماریو بودیمیر در مسجدسلیمان بود. با وجود نیاز شدید پرسپولیس به باز کردن دروازه‌ی نفت، برانکو هموطن تازه‌واردش را تا سوت پایان بای روی نیمکت نگه داشت و همین بهانه‌ای شد که بگویند از باشگاه برای بازی ندادن به بودیمیر دستور گرفته است. آقای سرمربی در توجیه نیمکت‌نشینی این بازیکن کروات گفته بود: «از بودیمیر استفاده نکردیم چرا که این زمین در تیپ بازیکنانی چون او نیست» اما با توجه به توانایی‌های ماریو بودیمیر در بازی هوایی، شاید بهترین گزینه بود برای باز کردن گره‌ی بازی.

با این حال شایعه‌ها ادعا کرده بودند که چون این بازیکن بر سر پول با باشگاه درگیر شده، دستور داده‌اند برانکو بازی‌اش ندهد. گفتند قرار بوده این مهاجم کروات بلافاصله پس از حضور در تهران قسط اول قراردادش را دریافت کند اما باشگاه هنوز برای پرداخت این پول دست به جیب نشده و به همین دلیل او ناراضی است.

بودیمیر و رادو تا آخر هفته صبر می‌کنند

ادعای دیگرشان این بود که بودیمیر برای پرداخت مطالباتش تنها ۱۰ روز به مدیران باشگاه مهلت داده و تهدیدشان کرده که در ‌صورت بدقولی دوباره‌ی آنها، تهران را ترک خواهد کرد. راست و دروغ این خبر گردن راوی اما طبیعی است که سرپرست باشگاه پرسپولیس تکذیبش کند: «این را خودم هم شنیده‌ام و باید تاکید کنم که تهدید باشگاه از سوی ماریو بودیمیر اصلا صحت ندارد و شایعه است. جای تعجب دارد که برای تیمی که برای قهرمانی می‌جنگد، هر روز به دنبال ساختن شایعه‌ای جدید هستند و از هر روشی برای زمین زدنش استفاده می‌کنند. چنین چیزی صحت ندارد و این شایعه را هم باید تکذیب کنم. بودیمیر در کنار دیگر بازیکنان تمرینات خود را دنبال می‌کند و بازی نکردنش مقابل نفت هم با صلاحدید کادرفنی بود.»

جالب اینکه در مورد رادوشویچ هم همین‌ها را گفتند و ادعا کردند که این دروازه‌بان در اعتراض به بدحسابی‌های باشگاه به زودی پرسپولیس را ترک می‌کند. خودِ این دروازه‌بان اما گفته که دلیل سفر احتمالی‌اش به کرواسی، درمان آسیب‌دیدگی کمر است، نه ترک پرسپولیس: «اگر بروم، برای درمان کمرم می‌روم.»

با این حال شایعه‌ی رفتن او و بازنگشتنش حسابی داغ است. اینگونه گفته‌اند که او و هموطن تازه‌واردش بودیمیر تنها دو سه روز دیگر برای پول منتظر می‌مانند و اگر باشگاه باز هم در پرداخت مطالبات آنها کوتاهی کند، آخر همین هفته تهران را ترک می‌کنند و شاید دیگر برنگردند. اتفاقی که رخ دادنش، دوباره‌ پای پرسپولیس را به کمیته‌ انضباطی فیفا باز خواهد کرد

11 – یک


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد نوزاد | گلچین زیباترین متن تبریک تولد نوزاد پسر و دختر