دایملر و بی ام و در خدمات اشتراک سواری همکاری می‌کنند


دایملر و بی ام و در خدمات اشتراک سواری همکاری می‌کنند

گروه‌های خودروسازی دایملر و بی‌ام‌و حدود 1.13 میلیارد دلار در زمینه توسعه خدمات حمل‌ونقل هوشمند سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

همکاری بین بی‌ام‌و و دایملر (شرکت مادر مرسدس بنز) به‌زودی ابعاد جدیدی به خود می‌گیرد؛ چرا که دو شرکت خودروسازی آلمانی، قصد دارند سرمایه‌گذاری‌های تجاری خود را گسترش دهند. این دو غول خودروساز مدتی قبل اعلام کردند که می‌خواهند با همکاری یکدیگر روش‌های هوشمندانه‌ای برای خدمات حمل‌ونقل ایجاد کنند و به نظر می‌رسد که درنهایت ایده اولیه دو شرکت اکنون عملیاتی شده است. برخلاف گزارش‌های قبلی که ادعا می‌کردند همکاری بی‌ام‌و و دایملر به تنها یک شرکت سرمایه‌گذاری مشترک بزرگ محدود خواهد بود، به نظر می‌رسد که این دو خودروساز تصمیم گرفته‌اند تا خدمات مشترک خود را به پنج دسته‌ی کوچک‌تر تقسیم کنند.

دایملر و بی ام و در خدمات اشتراک سواری همکاری می‌کنند

دایملر و بی‌ام‌و دیروز اعلام کردند که با سرمایه‌گذاری تخمینی ۱.۱۳ میلیارد دلار، چند سرویس مشترک برای ارائه خدمات به مشتریان راه‌اندازی خواهند کرد. این پنج سرویس شامل ReachNow ،ChargeNow ،FreeNow ،ParkNow و ShareNow می‌شود. ReachNow راه‌حلی یکپارچه است که به کاربران اجازه می‌دهد برای استفاده از خدمات حمل‌ونقل عمومی و دیگر زیرساخت‌ها مانند اشتراک خودرو، اشتراک سواری و اجاره دوچرخه، به‌تنهایی از یک برنامه کاربردی استفاده کنند. مشتریان همچنین می‌توانند سفارش و پرداخت هزینه خدمات را ازطریق همین اپلیکیشن انجام دهند.

دایملر و بی ام و در خدمات اشتراک سواری همکاری می‌کنند

ChargeNow به کاربران بهترین انتخاب ممکن را برای یافتن نزدیکترین ایستگاه شارژر خودروی الکتریکی ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند ازطریق این اپلیکیشن در میان بیش از ۱۰۰ هزار ایستگاه در ۲۵ کشور، نزدیک‌ترین ایستگاه را پیدا کرده و به آن دسترسی یابند؛ آن‌ها علاوه‌بر اطلاع‌ از دسترس‌پذیری ایستگاه شارژ برای ساعات مختلف، می‌توانند پرداخت هزینه را نیز ازطریق اپلیکیشن انجام دهند. ParkNow نزدیک‌ترین مکان پارکینگ را در اطراف محل قرارگیری کاربر پیدا می‌کند و همچنین بدون نیاز به استفاده از پول نقد یا خرید هرگونه بلیط، امکان پارک و پرداخت را در اختیار قرار می‌دهد. به‌گفته‌ی مسئولان دو شرکت، بیش از ۳۰ میلیون مشتری هم‌اکنون از این سرویس در بیش از ۱۱۰۰ شهر استفاده می‌کنند.

دایملر و بی ام و در خدمات اشتراک سواری همکاری می‌کنند

FreeNow نیز خدمات حمل‌ونقل متنوعی از قبیل تاکسی، راننده خصوصی با اجاره‌ خودرو و پیشرفته‌ترین اسکوتر برقی را تنها با لمس یک دکمه ارائه می‌دهد. این برنامه هم‌اکنون به بیش از ۲۱ میلیون نفر خدمات ارائه می‌دهد و بیش از ۲۵۰ هزار راننده در آن مشغول فعالیت هستند. ShareNow نیز خدمات اشتراک خودرو رایگان آنلاین است که به مشتریان اجازه می‌دهد ازطریق اپلیکیشن موجود در گوشی‌های هوشمند، اجاره خودرو و پرداخت هزینه را انجام دهند. به کمک این سرویس مشتریان در هر زمان و هر جایی، به خدمات حمل‌ونقل آنلاین دسترسی دارند. دایملر و بی‌ام‌و قصد دارند با گسترش تعداد ناوگان و افزایش مدل‌ها، پوشش بیشتری به بازار مصرف خود دهند. در مجموع حدود بیش از ۴ میلیون مشتری در سراسر جهان هم‌اکنون از ۲۰ هزار خودرو وابسته به این سرویس استفاده می‌کنند.

هارالد کروگر، مدیرعامل گروه خودروسازی بی‌ام‌و در این زمینه گفت:

ما در حال رشد و توسعه هستیم و همواره با همدیگر در زمینه خدمات حمل‌ونقل سرمایه‌گذاری می‌کنیم. می‌خواهیم به افراد بیشتری در شهرهای سراسر جهان دسترسی پیدا کنیم و در نتیجه کیفیت زندگی شهری را بهبود بخشیم.

دایملر و بی ام و در خدمات اشتراک سواری همکاری می‌کنند

دیتر زتچه، رئیس هیئت مدیره دایملر و مدیرعامل مرسدس بنز گفت:

خدمات ما در زمینه حمل‌نقل بنیانی قوی براساس مشتری‌مداری ایجاد کرده‌اند و اکنون به‌دنبال گام استراتژیک بعدی رفته‌ایم. ما با توانمندی و تخصص ۱۴ برند موفق و سرمایه‌گذاری بیش از ۱ میلیارد دلاری، به‌دنبال ایجاد بازیگری جدید در بازار و رشد چشمگیر خدمات حمل‌ونقل شهری هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال