8 تیم از جنوب و شرق استان کرمان در جشنواره بازی های بومی و محلی به رقابت پرداختند


8 تیم از جنوب و شرق استان کرمان در جشنواره بازی های بومی و محلی به رقابت پرداختند

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت، گفت: جشنواره بازی های بومی محلی به میزبانی جیرفت برگزار شد و 8 تیم از جنوب و شرق استان کرمان در این جشنواره به رقابت پرداختند

علی رضا معاضدی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، گفت: جشنواره بازی های بومی و محلی با حضور تیم هایی از جنوب و شرق استان کرمان به میزبانی شهر جیرفت در ورزشگاه تختی برگزار شد.

معاضدی، با بیان این مطلب که ۸ تیم در این جشنواره شرکت کردند، اضافه کرد: تیم های شرکت کننده از منوجان، فاریاب، رودبار جنوب، نرماشیر، جیرفت الف، جیرفت ب و عنبرآباد در این جشنواره به رقابت پرداختند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت، با اشاره به رده سنی شرکت کنندگان، اظهار داشت: شرکت کنندگان در رده های سنی ۱۵ تا ۱۸ سال بودند.

وی، به رشته های رقابتی این جشنواره اشاره کرد و افزود: مسابقات در رشته های دوی سرعت ۱۰۰ متر و ۲۰۰ متر، دوی استقامت ۲ هزار متر و ۵ هزار متر، هفت سنگ مهارتی و چوب کشی در بخش بانوان در وزن منهای ۶۵ و منهای ۷۵ ، در بخش آقایان منهای ۷۵ و منهای ۸۵ برگزار شد.

معاضدی، ابراز داشت: در مجموع، تیم های جیرفت، عنبرآباد و منوجان به ترتیب حائز رتبه های اول تا سوم رقابت های این جشنواره شدند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت، با اشاره به هدف اصلی برگزاری این جشنواره، اظهار داشت: این جشنواره به منظور آشنایی با بازی های بومی و محلی مناطق مختلف شرق و جنوب شرق استان، احیا و ترویج این بازی ها و نیز آشنایی با آداب و رسوم مردم این مناطق برگزار شد.

وی، با بیان این مطلب که این جشنواره دارای برنامه های متنوع ای بود، به برخی از آنها اشاره کرد و افزود: اجرای موسیقی محلی، برپایی غرفه های سیاه چادر، گلیم بافی، صنایع دستی و پخت غذاهای سنتی اسفندقه از برنامه های جنبی این جشنواره بود.

گغتنی است؛ این جشنواره به همت اداره ورزش و جوانان ، هیئت روستایی عشایری شهرستان جیرفت برگزار شد.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا