باید نظام اجتماعی را طراحی کنیم که در طراز کتاب خدا باشد/سیاست ما عین دیانت ما نیست


باید نظام اجتماعی را طراحی کنیم که در طراز کتاب خدا باشد/سیاست ما عین دیانت ما نیست

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن اذعان به اینکه امروز «سیاست ما عین دیانت ما نیست»، یادآور شد: باید نظام اجتماعی را طراحی کنیم که در طراز کتاب خدا باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آئین اختتامیه مرحله استانی سیزدهمین جشنواره قرآنی اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد با عنوان «مُدْهامَّتانِ» با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، داوران و شرکت کنندگان از شهرستان های هشت گانه این استان در سالن سینما هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

علی محمد احمدی در این آئین، گفت: قرائتی که امروز توسط برخی از گروه های منحرف به ویژه در جهان عرب با پشتیبانی مالی کسانی که درک درستی از اسلام ناب ندارند فضایی را ایجاد کرده که جوانان و مردم ما شاید این گونه برداشت می کنند که گویا این مسیر و تلقی همان کتابی است که بر پیامبر ما نازل شد که در جواب باید گفت، این طور نیست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این کتاب برای ما چارچوبی را ایجاد کرده که خروجی آن تعالی، سعادت دنیا و آخرت انسان است، اظهار داشت: اگر امروز می بینیم ما به آن جایگاه نرسیدیم به این دلیل است که نتوانستیم استنباط و برداشت خود را در حوزه میدانی و عمل پیاده کنیم.

احمدی یادآور شد: وظیفه قرآن این نیست که برای ما نظام فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ایجاد کند، بلکه نظام سازی کار بشر است و قرآن مسیر را به ما نشان می دهد.

وی با بیان اینکه قرآن در حوزه قضایی به عدل اشاره می کند، ابراز داشت: اینکه ما چه برداشتی از عدل می کنیم به نظام قضایی برمی گردد که ما باید از این کتاب الهی استخراج کنیم؛ اگر عدل نداریم ما ناقص هستیم و نتوانستیم نظام سازی کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: این کتاب الهی در بعد اجتماعی یکی از ارکانی که بسیار بر آن تاکید می کند، بحث تعهد اجتماعی است.

احمدی ادامه داد: اگر ما تعهد اجتماعی نداشته باشیم، اگر ما نظم اجتماعی نداریم، اگر ما امانتدار نیستیم و بدعهدی می کنیم، اگر اخلاق اجتماعی را رعایت نمی کنیم به این دلیل است که به کتاب الهی قرآن و منابع بی بدیل آن توجه نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه باید نظام اجتماعی را طراحی کنیم که در طراز کتاب خدا باشد، اضافه کرد: اگر در حوزه سیاسی اخلاق سیاسی را رعایت نمی کنیم به این دلیل است که شاید قرآن را در حض آوایی محدود کردیم .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اندیشمندان، حوزه و دانشگاه شاید از این منبع غنی که «سیاست ما عین دیانت ما باشد» را استخراج نکرده اند.

احمدی ضمن اذعان به اینکه امروز «سیاست ما عین دیانت ما نیست»، یادآور شد: ما اخلاق مدار نیستیم و راستگویی را به عنوان فضیلت به جامعه منتقل نکردیم.

وی تصریح کرد: این مشکلات به این دلیل است که ما نتوانستیم نظام سیاسی را مستقر کنیم که این نظام چارچوب مبنایی آن بر پایه کلام الهی قرآن باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اقتصاد ما استخراج شده از قرآن نیست، اضافه کرد: قرآن معامله و تجارت را برای ما حلال اعلام کرده، ولی ربا را حرام دانسته، ضمن اینکه ما باید برای اقتصاد نظام سازی کرده، بانک، سیستم مالی، قوانین و ساختار را اصلاح کنیم.

احمدی گفت: اگر ما به آنچه که خداوند برسینه پیامبر اعظم ما نازل کرده و در این کتاب قرار داده رجوع کنیم، باید یقین داشته باشیم همان طوری که از قرائت ها و آوای قرآن لذت می بریم، با نظام سازی بر مبنای قرآن می توانیم تمدنی را پایه گذاری کنیم که در حوزه اجتماعی در این تمدن اخلاق حرف نخست را بزند.

وی با بیان اینکه باید تمدنی را در حوزه سیاسی پایه گذاری کنیم که در آن شایسته سالاری و صداقت حرف نخست را بزند، اظهار داشت: در اقتصاد نیز باید تمدنی را پایه گذاری کنیم که در آن کار مفید و کارآمدی ارزش باشد نه ربا و رباخواری.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: باید تمدنی را طراحی کنیم که عدالت به مفهوم واقعی در سیستم قضایی آن پابرجا باشد.

احمدی از قرآن آموزان و والدین آنها به جهت توجه به اهمیت و آوای قرآن تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: باید مسئولان و دست اندرکاران پیام قرآن را که برای زندگی ما بوده و چارچوب را به ما نشان می دهد در زندگی و امورات خود پیاده کنند.

وی تاکید کرد: اگر توانستیم نظام درستی طراحی کنیم جامعه ما قرآنی واقعی می شود، ولی اگر خدای ناخواسته غیر از این بود، یا برداشت داعشی از قرآن خارج می شود یا با سکوت ما قرآن برای سر قبرها بوده یا اینکه برای قرائت از آن لذت می بریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه ما به دنبال این قرآن نیستیم، گفت: ما به دنبال قرآنی هستیم که سعادت انسان را در دنیا و آخرت تضمین کند که این قول امین و رسول ماست.

پایان پیام/82

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل