اجرای طرح کتابخانه گردی در مهریز آغاز شد


اجرای طرح کتابخانه گردی در مهریز آغاز شد

یزد - ایرنا - معاون فرمانداری مهریز از آغاز اجرای طرح کتابخانه گردی در این شهرستان خبر داد و گفت: انجام این طرح نقش مهمی در ترویج مطالعه کتاب و کتابخوانی دارد و باید با همکاری بخش های مختلف اداری و تشکل ها گسترش یابد.

به گزارش ایرنا، محمد زارع روز پنجشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان افزود: حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در کتابخانه های عمومی و آشنایی آنها از وضعیت این مراکز موجب فرهنگ سازی و توسعه مطالعه است.
وی، ایجاد انگیزه و زمینه سازی برای تشویق مردم به کتابخوانی را از برنامه های مهم کتابخانه ها برشمرد و بیان داشت: تداوم اجرای این طرح ملی و سایر برنامه های متنوع از عوامل ایجاد اشتیاق به مطالعه و دوستی با کتاب و کتابخوانی است.
این مسئول، برنامه ریزی و مشخص کردن فعالیت کتابخانه ها را برای سال آینده مهم دانست و بیان کرد: همانطور که ارائه گزارش از فعالیت های صورت گرفته در این ارتباط ضروری است، برای آینده کتابخانه ها نیز چشم انداز و اهدافی باید ارائه دهیم.
به گفته زارع، ایام نوروز فرصت مناسبی است که اداره کتابخانه ها با همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش در برگزاری نمایشگاه کتاب در ستاد اسکان مسافران نوروزی فعالیت داشته باشند.
معاون فرمانداری مهریز، اصلاح و بهبود فضای سبز کتابخانه ها را مهم دانست و اظهار داشت: از آنجایی که کتابخانه ها با هدف خدمت رسانی به جامعه ایجاد شد باید علاوه بر رفع نیازهای اطلاعاتی و فرهنگی، شوق برانگیز و شادی آفرین باشد.
زارع همچنین از کار نیک محمدحسن ابویی از هنرمندان منطقه در اهدای کتاب های هنر به کتابخانه عمومی شهید مطهری و برگزاری نشست های آموزشی در راستای راهنمایی هنرجویان قدردانی اشاره کرد.
وی تصریح کرد: تجلیل از خانواده هایی که در زمینه فعالیت های فرهنگی پیشقدم هستند و در این خصوص به اهدا کتاب و نذر فرهنگی می پردازند و به نوعی وقف نوین را انجام می دهند ، ضروری است.
همچنین رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز گزارشی در خصوص روند اجرای مصوبات جلسه قبل و برنامه های آینده پرداخت.
سعید قریشی، راهیابی حمیده حایری از کتابداران و قصه گوی کتابخانه عمومی شهید مطهری به دور نهایی جشنواره کشوری قصه گویی نهاد کتابخانه های عمومی، راهیابی کتابخانه حاج علی اکبر محبوبی گردکوه به مرحله نهایی جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، ایجاد بخش کتاب هنری در کتابخانه عمومی شهید مطهری توسط خانواده مرحوم علی ابویی را مهمترین رویدادهای کتابخانه های عمومی سال جاری ذکر کرد.
در ادامه هر یک از اعضا به طرح پیشنهادهای خود در زمینه ارتقای کتابخوانی در سطح شهر به ویژه در ایام تعطیلات نوروزی و در حوزه طرح کتابخانه گردی مطرح کردند.
ارائه تقویم برنامه های فرهنگی با محور کتاب و کتابخوانی در سال آینده، برنامه ریزی برای تجلیل از خانواده مرحوم علی ابویی واقف کتاب های هنری در کتابخانه عمومی شهید مطهری و اصلاح و بهبود فضای سبز کتابخانه های عمومی مورد تاکید قرار گرفت.
همچنین ایجاد ایستگاه مطالعه در محل ستادهای اسکان مسافران نوروزی، معرفی کتاب های تالیفی نویسندگان مهریز در نشست های کتابخوان مدرسه ای، اطلاع رسانی در راستای حضور مسئولان و فرهیختگان در طرح کتابخانه گردی و تهیه فهرستی از کتاب های تالیفی نویسندگان در راستای معرفی نویسندگان بومی پیشنهاد شد.
مهریز 12 کتابخانه عمومی با 140 هزار نسخه کتاب دارد.
مرکز شهرستان 55 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536/ 2047/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟