برگزاری نکوداشت علاء میرمحمدصادقی


برگزاری نکوداشت علاء میرمحمدصادقی

مراسم نکوداشت علاءالدین میرمحمدصادقی با حضور مقامات عالی‌رتبه کشوری و فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد

برگزاری نکوداشت علاء میرمحمدصادقیبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در مراسم نکوداشت سیدعلاء‌الدین میرمحمدصادقی که با عنوان ۷۰ سال خدمت، کارآفرینی، مسئولیت اجتماعی و نیکوکاری امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران، علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، یحیی رحیم صفوی مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، حجت‌الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران، غلامعلی حدادعادل، محمد شریعتمداری وزیر کار و تعدادی از مقامات و فعالان سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در اتاق ایران برگزار شد.

مظفر علیخانی در این مراسم گفت: یکی از مهم‎ترین اهداف برگزاری مراسم تجلیل از حاج علاء میر محمدصادقی، کارآفرین نیکوکار در این روز، تبیین نیکوکاری و اهمیت پیوند آن با اقتصاد در کشور است، از طرفی تلاش شد تا حاج آقا علاء به‌عنوان یک الگو برای فعالان اقتصادی به‌خصوص جوانان معرفی شود.

علیخانی با اشاره به رویداد‌های آیین تجلیل از حاج علاء‌الدین میر محمدصادقی افزود: برای اولین بار است که تمبر یک فعال اقتصادی از سوی پست جمهوری اسلامی ایران در زمان حیات آن شخص تهیه‌شده است.

همچنین علی مطهری نایب رئیس و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، حاج آقا علاء میرمحدصادقی را ازجمله شخصیت‌هایی دانست که مجموعه‌ای از صفات برجسته ازجمله بینش فرهنگی، اجتماعی، صبر، کارآفرینی و روحیات آگاه در وی جمع شده است.

وی افزود: مروادات حاج آقا میر محمدصادقی با شخصیت‌های برجسته دهه ۳۰ از جمله شهید مطهری و شهید بهشتی نشان دهنده وجود خصیصه گوهریابی در وی است.

در ادامه این مراسم رئیس اتاق ایران با تاکید بر اینکه امروز با برگزاری این مراسم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران پایه‌گذار ارزش‌گذاری به اخلاق و مسئولیت اجتماعی در بین فعالان اقتصادی است، تاکید کرد: تاریخ نشان داده است که طول عمر هیچ‌کس به هیچ عنوان باعث ماندگاری آن شخص نخواهد شد، بلکه آن چیزی که باعث می‌شود تا فردی ماندگار شود، کمال است.

غلامحسین شافعی افزود: در طول تاریخ ایران پادشاهان و نخست‌وزیران متعددی بر سرکار بودند، اما چه چیزی باعث شد تا شخصی مانند امیرکبیر که تنها چند ماه مسئولیت داشت به چنین منزلتی در تاریخ برسد و نامش ماندگار شود؟

به اعتقاد شافعی مدیران ماندگار کسانی هستند که تعادل لازم را بین موضوعات متناقض مانند انسان و ماشین؛ منطق و احساس؛ امور شخصی و اجتماعی؛ معیشت و فضیلت، برقرار می‌کنند و حاج آقا علاء میرمحمد صادقی از جمله این افراد بوده است.

وی اضافه کرد: هنر مدیرانی مانند حاج علاء‌میرمحمد صادقی در این است که توانسته است با افراد عادی کار‌های خارق‌العاده انجام دهد و از جمله کسانی است که توانست بهترین پیوند را بین معیشت و فضیلت برقرار کند.

شافعی خطاب به معاون اول رئیس جمهور گفت: فکر می‌کنیم در شرایط فعلی این وخامت اوضاع اقتصادی نیست که مشکل‌آفرین است بلکه آنچه در حال حاضر مسئله اصلی است و کمتر به آن توجه می‌شود، سقوط اخلاق در جامعه است. در این شرایط همه مسئولیم تا به این موضوع توجه کینم

در ادامه این مراسم از کتاب «مجموعه مقالات سیاستی»، کتاب زندگینامه حاج علاء میر محمدصادقی با عنوان «حاج علاء؛ کارآفرین نیکوکار» و سردیس میرمحدصادقی رونمایی شد.

رونمایی از تمبر اختصاصی چهره سید علاءالدین میرمحمدصادقی دیگر برنامه مراسم نکوداشت این فعال اقتصادی نیکوکار و پیشکسوت بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل