معرفی استان مازندران به عنوان نخستین مجری طرح استانداردسازی مدارس شاهد


معرفی استان مازندران به عنوان نخستین مجری طرح استانداردسازی مدارس شاهد

مدیرکل شاهد و امور ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: مازندران به عنوان نخستین استان مجری طرح استانداردسازی مدارس شاهد معرفی شد.

به گزارش خبرآنلاین مازندران، محمدرضا رزاقی در دوره آموزشی کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی ویژه مدیران مدارس شاهد که صبح امروز در باشگاه فرهنگیان مرکز استان برگزار شد، اظهار کرد: مدارس شاهد باید الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین باشد.

وی با بیان اینکه مدرسه شاهد نماد تفکر انقلابی و ارزشی حضرت امام (ره) است، افزود: حضرت امام در پیام تاریخی خود در سال ۶۵ بر موضوع مدارس شاهد تأکید کرده و مقام معظم رهبری نیز در نخستین بیانات خود بر ارتقاء کیفیت مدارس شاهد تأکید کردند. امروز وظیفه ما ارتقا کیفیت و استانداردسازی مدارس شاهد است و باید این مدارس را به تراز سند تحول بنیادین ارتقا دهیم.

مدیرکل شاهد وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: بنابراین طرح «استانداردسازی و کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزشی، پرورشی و اجرایی مدارس شاهد در جهت ایجاد سبک منسجم» را تنظیم کردیم که مازندران به عنوان نخستین استان مجری طرح استانداردسازی مدارس شاهد معرفی شد و در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش مازندران به امضا خواهیم رساند.

رزاقی به شاخص‌های این طرح اشاره کرده و گفت: برگزاری کلاس‌های مکمل و فوق برنامه در مدارس شاهد، ترویج هرچه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت، تجلیل از جامعه ایثارگری، برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموزی و فرهنگی، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری و دیگر موارد از جمله شاخص‌های این طرح به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه مدیریت منابع انسانی مدارس شاهد، ارتقاء سطح حرفه‌ای آنان، ارتقاء سطح مشارکت خانواده ها، و ایجاد انضباط مالی از دیگر ویژگی‌های این طرح است، یادآور شد: مخاطبان ما جامعه ایثارگری هستند و ما باید سعی کنیم این شجره طیبه که از آغاز شکل گرفته را حفظ کرده و آنرا به تراز اصلی خود برسانیم.

شایان ذکر است کلاس کارگاهی این دوره آموزشی توسط رزاقی مدیرکل شاهد وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

۴۶

کد خبر 1233391

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !