تولید بیش از 4000 تن چغندرقند در لرستان/ تولید 70 تن چغندر قند در هر هکتار


تولید بیش از 4000 تن چغندرقند در لرستان/ تولید 70 تن چغندر قند در هر هکتار

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از تولید 437 هزار و 800 تن چغندرقند در استان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، چنگیز ابراهیمی» با اعلام این خبر اظهار کرد: سیاست ما در وزارت و سازمان جهاد کشاورزی افزایش سطح زیر کشت اراضی مجهز به آبیاری نوین است چراکه این عامل نقش بسیار موثری در بازدهی و مصرف بهینه از منابع آب دارد.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‎های ما تغییر در شیوه‎های خاک‌ورزی است، افزود: در این رابطه توسعه سیستم‎های کشت نشایی مدنظر ما قرار دارد.

چغندرقند ،محصولات مهم در امنیت غذایی کشور و استان

ابراهیمی چغندرقند را از محصولات مهم در امنیت غذایی کشور و استان دانست و ادامه داد: لرستان یکی از ظرفیت‎های خوب در این رابطه محسوب می‎شود که شرایط آب و هوایی و وضعیت مطلوبی برای کشت این محصول دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در زمینه کشت و توسعه این محصول باید برنامه‎ریزی داشته باشیم چراکه می‎توان آن را در استان گسترش داد.

وی خاطرنشان کرد: از ۶۳۸۵ هکتار سطح زیرکشت چغندرقند در سال زراعی گذشته ۴۳۷ هزار و ۸۰۰ تن این محصول تولید شده و رکوردی بی سابقه در این رابطه است.

ظرفیت خوب استان در تولید چغندر

ابراهیمی ادامه داد: همچنین متوسط عملکرد تولید چغندر قند در لرستان حدود ۷۰ تن در هکتار با متوسط عیار حدود ۱۶ درصد است که نشان از ظرفیت خوب استان در این خصوص دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در پایان گفت : با توجه به شرایط مطلوب تولید چغندر قند در استان آقای احمدی تولید کننده برتر استان که در جشنواره تولید کنندگان برتر کشور نیز مقام نخست را بدست آورد ۱۷۳ تن در هکتار چغندر قند تولید نموده است.

۴۶

کد خبر 1233433

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)