شرکت دو هزار و 318 نفر از چهارمحال و بختیاری در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم


شرکت دو هزار و 318 نفر از چهارمحال و بختیاری در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ کارشناس واحد قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: دو هزار و 318 نفر از این استان در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم شرکت کردند.

شرکت دو هزار و 318 نفر از چهارمحال و بختیاری در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم

محمدرضا حسن‌زاد، کارشناس واحد قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال وبختیاری، با اشاره به نزدیک بودن زمان برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، با اشاره به برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم با همکاری با اوقاف و امور خیریه و آموزش و پرورش، اظهار کرد: دو هزار و 318 نفر از چهارمحال و بختیاری در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند که حدود 843 نفر از این تعداد در آزمون کتبی و مابقی نیز در آزمون شفاهی و الکترونیکی شرکت می‌کنند.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه نکته قابل توجه این دوره از آزمون شرکت 95 درصدی بانوان بوده است، ادامه داد: شرکت‌کنندگان در سه موضوع حفظ، مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت(ع) و الکترونیکی در 19 رشته‌ حفظ کل، حفظ 3 جزء اول، حفظ 5 جزءاول، حفظ 10 جزءاول، حفظ 15 جزءاول، حفظ 20 جزء اول، ترجمه و مفاهیم، تدبردر قرآن، تفسر قرآن، معارف و حفظ موضوعی، معارف و حفظ احادیث، نهج‌البلاغه و مفاهیم نهج‌البلاغه و مفاهیم صحیفه سجادیه، سبک زندگی و سیره معصومین(ع) و روخوانی قرآن با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

حسن‌زاده اظهار کرد: این آزمون در سه بخش و در فواصل مختلف برگزار می‌شود. آزمون الکترونیکی از 1 تا 2 اسفندماه، آزمون کتبی این رقابت‌ها در 9 اسفندماه و آزمون شفاهی نیز از 11 تا 16 اسفندماه همزمان با سراسر کشور در هشت حوزه شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان، کیار، بروجن، فارسان، لردگان و اردل برگزار می‌شود.

کارشناس واحد قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه این اداره‌ برنامه‌های قرآنی دیگری از قبیل محفل انس با قرآن کریم در ایام‌الله دهه فجر با حضور قاری بین‌المللی سیدعباس هاشمی دعوت شده از بوشهر نیز برگزار کرده است، گفت: مهم‌ترین این جلسات قرآنی در شهرستان‌های بروجن، کیار، فارسان، فرخشهر، سامان، شهرکرد و لردگان بود که بیش از سه هزار نفر در این جلسات معنوی شرکت کردند.

وی در رابطه با فعالیت‌های آموزش قرآن در سطح استان‌ خاطرنشان کرد: در سطح استان 58 موسسه در حال فعالیت هستند که 20 مؤسسه زیر نظر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و 38 موسسه نیز زیر نظر اداره کل تبلیغات اسلامی در زمینه قرآن فعالیت می‌کنند و کلاس‌آموزشی از قبیل روخوانی و روانخوانی، تفسیر، حفظ قرآن کریم و دوره‌های تربیت معلم در رشته‌های تجوید، نهج‌البلاغه، تدبر و تفسیر قرآن را برپا می‌کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات صبح بخیر عاشقانه؛ اس ام اس صبح بخیر عاشقانه، متن صبح بخیر عاشقانه و صمیمانه