اختلافی دیگر میان اروپا و ترامپ، این بار بر سر داعش


اختلافی دیگر میان اروپا و ترامپ،  این بار بر سر داعش

درخواست ترامپ برای بازگرداندن نیروهای داعشی دستگیر شده در سوریه به کشورهای اروپایی با مخالفت این کشورها مواجه شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «راشاتودی»،درخواست ترامپ برای بازگرداندن نیروهای داعشی دستگیر شده در سوریه به کشورهای اروپایی با مخالفت این کشورها مواجه شد.

دولت آلمان اعلام کرده است که نگرانی های حقوقی برای انتقال نیروهای داعشی از سوریه به این کشور را دارد و دانمارک هم با کل فرآیند بازگرداندن این نیروها مخالفت کرده است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در یک پیام توئیتری نوشت که انتخاب ها برای اروپا در این زمینه بسیار ساده است:یا نیروهای داعشی را بازگردانند یا منتظر آزادی این نیروها از سوی آمریکا باشند.

این در خواست از سوی نیروهای آمریکایی شنیده شد اما همه آنها آن را رد کردند.

سخنگوی «لارس لوکه راسموسن» ، نخست وزیر دانمارک در این باره گفت: «ما در مورد خطرناک ترین مردم جهان صحبت می کنیم.ما نباید آنها را به اروپا بازگردانیم.»

این مقام رسمی دانمارک،درخواست ترامپ در این زمینه را عجولانه توصیف کرد و گفت که شرایط کنونی در سوریه بسیار دور از ثبات است.

آلمان در رد پیشنهاد ترامپ نرم تر عمل کرد و گفت که به لحاظ تئوری،تبعه های آلمانی که برای داعش در سوریه جنگیده اند حق بازگشت به کشور را دارند اما موانع حقوقی و قانونی مانع ورود فوری آنها به کشور است.

دولت بلژیک اولتیماتوم توئیت شده از سوی ترامپ را مورد انتقاد قرار داد و گفت که رئیس جمهوری آمریکا با این درخواست،متحدان اروپایی خود را نادیده گرفته است.

«کوئن جینز» ،وزیر دادگستری بلژیک در این باره گفت: «خیلی خوب است که کشورهای دوست و متحد این گونه درخواست ها را از طریق کانال های دیپلماتیک مطرح کنند نه با یک پیام نیمه شب توئیتری .»

«لوران نونیز»،وزیر کشور فرانسه بدون اشاره مستقیم به اظهارات ترامپ گفت که پاریس معتقد است،شبه نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا اجازه نمی دهند که داعشی ها فعالیت آزادانه داشته باشند.

او در این باره گفت:«این کردها هستند که داعشی ها را بازداشت کرده اند و این اطمینان را دایم که آنها را نگه خواهند داشت.»

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه