دو طرح پژوهشی درحوزه آسیب های اجتماعی گنبد درحال انجام است


دو طرح پژوهشی درحوزه آسیب های اجتماعی گنبد درحال انجام است

گنبدکاووس - ایرنا - معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت: دو طرح تحقیقی و پژوهشی درحوزه آسیب های اجتماعی و با موضوع کلی شیوع مواد مخدر در نوجوانان و جوانان توسط جهاد دانشگاهی در این شهرستان درحال انجام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالقدیر کریمی روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گنبدکاووس افزود: برای پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی بویژه در حوزه مواد مخدر بایستی از رویکرد علمی استفاده شود.
وی با تاثیرگذار دانستن نقش دانشگاه ها در ارائه راهکارهای علمی در حوزه آسیب های اجتماعی، بر ضرورت همکاری بیشتر مراکز آموزش عالی گنبدکاووس بویژه مراکز غیردولتی برای انجام فعالیت های پژوهشی تاکید کرد.
کریمی اضافه کرد: امروز دانشگاه ها بویژه مراکز آموزش عالی غیردولتی که انتفاع می برند باید نسبت به دغدغه ها و مطالبات اجتماعی مردم با تشکیل اتاق فکر و انجام فعالیت های پژوهشی و تحقیقی پاسخ دهند.
وی تصریح کرد: از این پس همه فعالیت های تحقیقی و فرهنگی دانشگاه های گنبدکاووس در حوزه آسیب های اجتماعی هر سه ماه یک بار بررسی و گزارش آن به مقام های بالادست آنان گزارش می شود.
فرماندار ویژه گنبدکاووس ادامه داد: امروز تنها سیاستگذاری درحوزه آسیب های اجتماعی و موادمخدر کافی نیست بلکه مدیران باید از همه ظرفیت های فرهنگی، مردمی و تشکل های مردم نهاد در انجام اقدامات پیشگیرانه استفاده نمایند.
کریمی گفت: گنبدکاووس با 70 تشکل مردم نهاد، آموزش و پرورش پویا، خبرنگاران فعال و چند هزار دوطلب هلال احمر ظرفیت خوبی برای انجام فعالیت های فرهنگی برای پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی دارد که باید از آن به نحو احسن استفاده شود.
وی از دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان نیز که در جلسه حضور داشت، درخواست کرد تا نسبت به افزایش سهمیه ماده 16 (ترک اعتیاد) و حمایت از فعالیت های پژوهشی حوزه آسیب های اجتماعی اقدام و در توزیع امکانات و اعتبارات استانی و ملی بین تشکل های مردم نهاد گلستان، عدالت را رعایت نماید.
کریمی همچنین گفت: گنبدکاووس که رتبه برتر استان را در ارزیابی فعالیت های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر دارد، آمادگی برگزاری همایش استانی در حوزه آسیب ها و برگزاری یادواره شهدای مبارزه با موادمخدر استان را نیز دارد.
فرماندار ویژه گنبدکاووس در ادامه از افزایش تعداد محلات آسیب پذیر این شهر از سه به پنج محله خبر داد و افزود: از این پس فعالیت های فرهنگی و عمرانی طرح شهید شوشتری در محلات اسلام آباد، سیدآباد و بدلجه، مدرسی، چای بویین و گدم آباد اجرا می شود.
به گزارش ایرنا، دراین جلسه مدیر آموزش و پرورش گنبد نیز در خصوص اجرای 16 طرح فرهنگی و آموزشی با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اعتیاد در مدارس، رییس دانشگاه دولتی گنبدکاووس گزارشی از اجرای 52 برنامه فرهنگی، ورزشی و آموزشی ویژه دانشجویان و کارکنان، مدیر شبکه بهداشت و درمان و رییس بهزیستی این شهرستان نیز گزارشی از فعالیت مراکز ترک اعتیاد در این شهرستان ارائه دادند.
ارائه گزارش پرداخت تسهیلات صندوق کارآفرینی امید گنبدکاووس به 14 بهبود یافته حوزه مواد مخدر یا خانواده آنان با مجموع مبلغ تقریبی سه میلیارد ریال، ارائه گزارش رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان درخصوص برگزاری دوره های مهارت آموزی درمحلات آسیب پذیر و ندامتگاه و ارائه گزارش فرمانده انتظامی گنبدکاووس درخصوص کشفیات مواد مخدر از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا