سومین جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد برگزار می‌شود


سومین جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد برگزار می‌شود

بیکی از برگزاری سومین جشنواره ملی فیلم کوتاه طنین مسجد در استان گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «مهدی بیکی» عصر روز (پنجشنبه ۲۵ بهمن) در دیدار اعضای دبیرخانه کانون مساجد استان و اعضای کانون فرهنگی و هنری مسجد صاحب الزمان (عجل الله تعالی) گرگان با نماینده ولی فقیه استان گلستان اظهار کرد: سه سال پیش به‌عنوان متولیان برگزاری جشنواره طنین مسجد خدمت نماینده ولی‌فقیه استان گلستان رسیدیم و از برگزاری این جشنواره خبر دادیم و از رهنمودهای ایشان بهره مند شدیم.

مسئول دبیرخانه‌ کانون‌های مساجد استان گلستان ادامه داد: این جشنواره با عزم دوستان به سال سوم رسیده است و در سال گذشته تأثیر خوبی در سطح جامعه داشته است.

بیکی متذکر شد: پیدایش این جشنواره الهام گرفته از حضور نماینده ولی‌فقیه در زمان جنگ در مسجد صاحب‌الزمان(عجلالله تعالی) گرگان در ایام شهادت «حاج غلامرضا نوده شریف» بود و آیت‌الله نورمفیدی یک یادداشتی در این مسجد نوشتند و این امر منجر به آن شد که نوجوانان آن روز الگو بگیرند.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد گلستان اظهارداشت: با این یادداشت جوانان امروز راه شهید «نوده شریف» را آموختند تا جوانان این مسجد راه شهید را ادامه دهند.

وی تأکید کرد: در سه سال گذشته نیز وقتی خدمت نماینده ولی‌فقیه استان گلستان رسیدیم وی دست‌اندرکاران این مجموعه را تشویق کردند و وقتی از این خاطره یک فیلم چنددقیقه‌ای ساختیم و در اختیار کلیپ مسئولان کانون مساجد در تهران قراردادیم این امر منجر به آن شد که آنها ما را تشویق به برگزاری این جشنواره در سطح ملی کنند و به‌عنوان یک برند در خدمت استان گلستان این جشنواره قرار گرفت.

بیکی افزود: برای اینکه بتوانیم از منویات نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان بهره‌مند شویم و بتوانیم سومین دوره این جشنواره را با توجه به این منویات و در مسیر خوبی برگزار کنیم این دیدار تدارک دیده شد و از عنایت و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز تشکر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اعضای کانون طنین با کمبود امکانات و اعتبارات تلاش کردند که این جشنواره برگزار شود، گفت: کانون فرهنگی و هنری مساجد کشور یکصد میلیون تومان برای برگزاری این جشنواره در نظر گرفته تا این جشنواره امسال برگزار شود.

مسئول دبیرخانه‌ کانون‌های مساجد گلستان یادآور شد: کلیپ فیلم و تولیدات هنرهای دینی به‌صورت فیلم کوتاه یک تا پنج دقیقهای در این جشنواره در نظر گرفته‌شده و بیش از 870 اثر سال گذشته به این جشنواره ارسال شد.

بیکی خاطرنشان کرد: مدیران و مجریان این جشنواره گروه‌های مردمی هستند و با کمترین هزینه این جشنواره برگزار میشود و اگر در یک دستگاه دولتی این جشنواره برگزار می‌شد دو تا سه برابر این اعتبار هزینه دربر داشت.

پایان پیام/587

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال